آفتاب

تلویزیون اسرائیل از احتمال تمدید زمان مذاکرات صلح خاورمیانه خبر داد

تلویزیون اسرائیل از احتمال تمدید زمان مذاکرات صلح خاورمیانه خبر داد

یکی از مسئولان دفتر نتانیاهو پیش‌بینی کرد که مذاکرات میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی برای یک سال دیگر تمدید شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه دو تلویزیون اسرائیل، یکی از مسئولان دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی اظهار کرد که احتمال تمدید مذکرات در دیدار قریب الوقوع میان بنیامین نتانیاهو با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا وجود دارد و دو طرف در این دیدار به بررسی مساله تمدید زمان مذاکرات خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه پیش بینی نمی‌کند آمریکا مخالفتی در این خصوص داشته باشد اذعان کرد که اختلافات اساسی میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی وجود دارد.

در همین راستا یووال اشتاینتس، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی با بیان اینکه فلسطینی‌ها در حال حاضر آماده امضای معاهده صلح نیستند اظهار کرد که توافق صلح در وهله نخست با این امر آغاز می‌شود که اسرائیلی‌ها تشکیل کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و در مقابل نیز فلسطینی‌ها اسرائیل را به عنوان "کشور یهود" به رسمیت بشناسند، اما فلسطینی‌ها با این مساله مخالفند.

در همین حال صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین و یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اظهار کرد که فلسطینی‌ها حاضر نیستند مذاکرات با رژیم صهیونیستی را حتی برای یک دقیقه دیگر تمدید کنند.

انتهای پیام

کد N126023

وبگردی