آفتاب

تابش: روش‌های دستوری در قاموس هنر جایگاهی ندارد

تابش: روش‌های دستوری در قاموس هنر جایگاهی ندارد

نماینده مردم اردکان در جشن هنرمندان این شهرستان گفت: انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام (ره) و نقش‌آفرینی ممتاز مردم به حاکمیت نظام استبدادی وابسته به بیگانه پایان داد و کشور را در مسیر پیشرفت و ترقی مبتنی بر ارزش‌های الهی خصوصاً عدالت قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، "محمدرضا تابش" اضافه کرد: علی‌رغم دستاوردهای فراوان انقلاب، هنوز در جامعه گاهی شاهد جلوه‌های خشن فقر و تبعیض و نابرابری هستیم که آزاردهنده بوده و با روح انقلاب اسلامی مغایر است.

وی تصریح کرد: تلاش برای تحقق جامعه‌ای برخوردار، عادلانه و آزاد که فقر در آن ریشه‌کن و مساوات برقرار شود و مردم به تمام معنا بر مقدرات خویش حاکم شوند، در واقع پاسداشت شعارها و آرمان‌هایی است که مردم برای آن مبارزه کردند و خون دادند و انقلاب اسلامی را پی افکندند.

نماینده مردم اردکان با بیان این که هنر خلاقیت است و فرمایشی و دستوری بودن در قاموس هنر جایگاهی ندارد، اظهار کرد: هنر در پیوند با آزادی بالنده می‌شود و اوج می‌گیرد و می‌تواند با خلق آثار هنری ارزشمند، روح انسانی را تعالی بخشد و به گاه ضرورت، روحیه مقاومت و ایستادگی را در میان مردم تقویت کند آن چنان که در دوران دفاع مقدس شاهد این تاثیرگذاری بودیم.

وی تاکید کرد: در سایه اعتماد به هنرمند و نفی نگاه امنیتی به هنر، آثار بدیع و تاثیرگذاری خلق خواهد شد که پیامد‌های مثبت آن روح و روان جامعه را آسایش می‌بخشد و همبستگی ملی را ارتقا می‌دهد.

تابش با اشاره به اهمیت تنوع علایق و خواست‌های مردم در خلق آثار هنری، عنوان کرد: توجه به خواست‌های مخاطبین یک ضرورت است که باید نسبت به این امر اهتمام لازم مصروف شود.

نماینده مردم اردکان همچنین از توانمندی هنرمندان این شهرستان به نیکی یاد کرد و آمادگی خویش برای حمایت از هنر و هنرمندان اردکانی را ابراز کرد.

انتهای پیام

کد N126006

وبگردی