آفتاب

همکاریهای اقتصادی و افغانستان محور سفر ولیعهد عربستان به اسلام آباد

همکاریهای اقتصادی و افغانستان محور سفر ولیعهد عربستان به اسلام آباد

افزایش همکاریهای اقتصادی و تحولات افغانستان از جمله محورهای سفر ولیعهد، مشاور نخست‌ وزیر و وزیر دفاع عربستان به اسلام آباد عنوان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود نیمه شب گذشته برای گفتگو درباره روابط دوجانبه و همچنین مسائل منطقه به خصوص افغانستان به دعوت نخست وزیر پاکستان وارد اسلام آباد شد.

قرار است که سلمان بن عبدالعزیز آل سعود در این سفر با رئیس جمهوری، مشاور نخست وزیر در امور خارجه، وزیر دفاع، رئیس پارلمان، فرمانده ستاد ارتش و نخست وزیر پاکستان دیدار کند و چندین توافقنامه را در زمینه همکاری نظامی و امنیتی و همچنین همکاریهای تجاری و سرمایه گذاری امضا کند.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد که سفر سلمان بن عبدالعزیز آل سعود از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این دیدار علاوه بر گفتگو درباره افزایش اعزام نیروی کار به عربستان سعودی درباره ارائه تسهیلات به بیش از 1.5 میلیون پاکستانی مقیم این کشور و تسهیل در صدور روادید نیز گفتکو می شود.

شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز پس از اقامت سه روزه در پاکستان به ژاپن، هند و مالدیو سفر می کند.

این سفر در حالی انجام می‌ شود که مقامات افغانستان، پاکستان و ترکیه چند روز پیش نشست 3 جانبه‌ ای را درباره افغانستان در آنکارا برگزار کردند.

آسوشیتدپرس پاکستان مبارزه با تروریسم و پیوستن طالبان به پروسه صلح، گسترش همکاریهای منطقه و تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان را از جمله محورهای مهم رهبران کشور پاکستان،‌ افغانستان و ترکیه در آنکارا توصیف کرد.

در نشست سه جانبه با شعار "صلح پایدار در قلب آسیا" که برای اولین بار در سال 2007 آغاز شد و آخرین دور آن در دسامبر 2012 برگزار شد، درباره مسائل امنیتی، اقتصادی و گسترش همکاریها و همچنین صلح با طالبان گفتگو شد.

شینهوا نیز در این باره می نویسد شریف در سفر به ترکیه با عبدالله گل رئیس جمهوری و رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور و همچین حامد کرزای مذاکرات فشرده ای را درباره آینده افغانستان داشت.

همچنین شماری از اعضای ارشد هیئت همراه نواز شریف نشست های جداگانه ای را با همتایان افغانی و ترک خود برگزار کردند.

کد N125878

وبگردی