آفتاب

هواداران اوجالان با پلیس تركیه درگیر شدند

هواداران اوجالان با پلیس تركیه درگیر شدند

تظاهرکنندگان در جنوب شرقی ترکیه به سمت پلیس بمب‌های دست‌ساز و سنگ پرتاب کرده و نیروهای پلیس نیز به منظور متفرق کردن آنها از خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

جمعی از کردهای ترکیه در پانزدهمین سالگرد دستگیری «عبدالله اوجلان» رهبر حزب کارگران کردستان با نیروهای امنیتی در «دیاربکر» درگیر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، تظاهرکنندگان در جنوب شرقی ترکیه به سمت پلیس بمب‌های دست‌ساز و سنگ پرتاب کرده و نیروهای پلیس نیز به منظور متفرق کردن آنها از خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

اوجلان که بنیان‌گذار حزب مسلح کارگران کردستان است، پانزدهم فوریه سال ۱۹۹۹ میلادی هنگام فرار از سفارت یونان در نایروبی دستگیر شد.

عملیات دستگیری وی پس از یک سال تلاش در کشورهای سوریه، روسیه، ایتالیا، یونان و کنیا صورت گرفت. حکم دادگاه اوجلان که اعدام اعلام شده بود، در سال ۲۰۰۲ میلادی به حبس ابد تغییر یافت.

حزب کارگران کردستان از سال ۱۹۸۴ میلادی با شعار جدایی‌طلبی علیه دولت ترکیه فعالیت خود را آغاز كرد. نزدیک به ۴۰ هزار نفر که بیشتر آنها را کردها تشکیل می‌دادند، در درگیری‌های مسلحانه كشته شدند.

اتحادیه اروپا حزب کارگران کردستان موسوم به «پ‌ک‌ک» را گروهی تروریستی می‌داند با این همه هواداران عبدالله اوجلان در سراسر اروپا، آزادانه به تظاهرات و جلب حمایت از وی می‌پردازند.

کد N125635

وبگردی