آفتاب

ادعای صهیونیستها درباره نقش نصرالله در کابینه جدید لبنان

ادعای صهیونیستها درباره نقش نصرالله در کابینه جدید لبنان

تسنیم نوشت:

کانال دو تلویزیون اسرائیل در گزارشی درباره کابینه جدید لبنان و انتخاب ۲۴ عضو آن اعلام کرد که سید حسن نصرالله بیشترین استفاده را از تشکیل این کابینه می برد.
کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به تشکیل کابینه جدید در لبنان به ریاست تمام سلام اعلام کرد که با توجه به اعضای این کابینه، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بیشترین استفاده را از این کابینه می برد.

کابینه شکل  گرفته بر اساس توافق تمام طرفین و رضایتمندی تقریبی همه اطراف، چیده شده است و آن هدفی که جریان 14 مارس و المستقبل به رهبری سعد الحریری و عربستان سعودی در پی حذف حزب الله بودند، به هیچ وجه میسر نشده است و مدل ترکیب کابینه بر اساس توافق مورد نظر حزب الله لبنان یعنی 8-8-8 شکل گرفت.
ترکیب این کابینه بیانگر این است که خواسته های جریان 8 مارس و میشل عون رئیس جریان‌ آزاد ملی و از متحدین حزب الله در آن محقق شده است.

علاوه بر آن حزب الله لبنان در این توافق بعد از فشارهای گسترده ای که علیه آنها از سوی جریان 14 مارس دنبال می شد تا در کابینه حضور نداشته باشد، چیزی را از دست نداد و حتی به عقیده «ماهر الخطیب» نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی لبنان  حزب الله در نهایت با وجود مخالفت‌ها، موفق به ورود به کابینه شد و نه در زمینه بیانیه وزارتی و نه در زمینه اصل پایبندی به اعلامیه بعبدا و عقب نشینی از نبرد سوریه هیچ امتیازی نداد.

در واقع ترکیب کابینه ماهیت و نوع عقب نشینی جریان 14 مارس از مواضع خود در قبال تشکیل کابینه را مشخص می‌کند و در واقع عقب نشینی از مواضع زیاده خواهانه این جریان سیاسی بود که زمینه را برای تشکیل کابینه لبنان فراهم کرد.

52261

کد N125601

وبگردی