آفتاب
رییس گروه دوستی- پارلمانی ایران و کویت:

برگزاری اجلاس بین المجالس اسلامی در همگرایی و وحدت جهان اسلام موثر است

برگزاری اجلاس بین المجالس اسلامی در همگرایی و وحدت جهان اسلام موثر است

تهران - ایرنا - رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و کویت گفت: برگزاری اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی در همگرایی و وحدت کشورهای مسلمان موثر است.

«جواد سعدون زاده» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: قطعا برگزاری اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی تاثیر مثبتی در تقویت روابط میان کشورهای اسلامی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مباحث و مسائلی که در این نشست مطرح می شود در حل مسائل مسلمانان تاثیرگذار است، اظهار داشت: رایزنی های گسترده در این سطح و یا سطوح بالاتر می تواند بسیاری از اصول تفاهم و احتمالا کدورت های موجود را بزداید و همکاری خوبی میان کشورها اسلامی ایجاد کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که دستگاه قانون گذاری و دیپلماسی کشور از فرصت به دست آمده استفاده کرده و دیدگاه ها و سیاست های راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران را در فضای تفاهم آمیز به دوستان خود منتقل کند.

وی ادامه داد: میزبانی تهران از اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی می تواند آغازی برای تعامل هر چه بیشتر پارلمان ایران با دیگر پارلمانی های کشورهای اسلامی باشد.

سعدون زاده تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی امروز در بین مجالس دنیا به ویژه مجالس کشورهای اسلامی از جایگاه خوب و بالایی برخوردار است که باید از این ظرفیت به خوبی بهره برداری شود.

نهمین اجلاس اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی با حضور روسای مجالس کشورهای عضو روزهای 29 و 30 بهمن در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

سیام**9121**1535
کد N125547

وبگردی