آفتاب
شیخ الازهر:

حامیان مادی و معنوی تروریست ها شریک جرم آنان هستند

حامیان مادی و معنوی تروریست ها شریک جرم آنان هستند

تهران-ایرنا- ˈ احمد الطیب ˈ شیخ الازهر با انتقاد شدید از حامیان تروریست ها گفت: کسانی که از تروریست ها حمایت مالی یا معنوی می کنند یا اقداماتی برای تسهیل فعالیت های آن ها انجام می دهند ، شریک اعمال آن ها محسوب می شوند .

به گزارش پایگاه خبری ˈ الوفدˈ شیخ الازهر با هشدار به مسلمانان گفت: اینگونه افراد از جمله مبلغان جهنم هستند و هر کس از تروریست ها و انتحاری ها چه مادی و چه معنوی حمایت کند، شریک قتل ها و کشتارهای عمدی آنان است.

وی افزود: کسانی که خود را منفجر می کنند، مرتکب دو جنایت می شوند: نخست اینکه خود را می کشند و دوم اینکه دیگران را به قتل می رسانند، اسلام خودکشی و کشتار دیگران را حرام می داند و قران کریم تنها کتاب آسمانی است که با شدت با قتل عمد برخورد کرده است.

شیخ الازهر در ادامه گفت: کسانی که به نام اسلام از پیروان و طرفداران خود می خواهند به روی مردم اسلحه بکشند، این ها شریک جرم قاتلان هستند.

وی در پایان به حدیثی از پیامبر(ص) در مورد حرمت قتل مومنان اشاره کرده و گفت: در این حدیث پیامبر اشاره شده که هر کس به دیگری برای قتل یک مومن کمک کند، حتی اگر کمک وی کلامی و اندک باشد، روز قیامت از رحمت خداوند مایوس می ماند.

خاورم **2041**1515
کد N125524

وبگردی