آفتاب

معاون ارتباطات دفتر رهبری:توهین به مذاهب اسلامی امری حرام است

معاون ارتباطات دفتر رهبری:توهین به مذاهب اسلامی امری حرام است

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبرمعظم انقلاب، پرهیز از دشنام و ناسزا گفتن به دشمنان را یکی از مصداق‌های تبلیغ اخلاق‎مدار طبق اصول انقلاب اسلامی ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی در نشست اخلاق و انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) قم، افزود: جامعه بشری امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه معارف اهل بیت است و جامعه‌ المصطفی امروز یکی از نهادهای آموزشی بزرگ جهان اسلام برای نشر معارف اسلامی است.

وی افزود: تعلیم قرآن امری بسیار مهم در اسلام است و خداوند برای سوگند خود در قرآن به قلمی قسم یاد می‌کند که دانش‎آموختگان المصطفی نیز به وسیله آن اقدام به فعالیت تبلیغی می‌کنند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبرمعظم انقلاب گفت: تعلیم قرآن و بیان کلام خداوند توسط دانش‎آموختگان المصطفی کاری ارزشمند است که کار اولیاء، انبیاء و انسان‌های صالح بوده است .

وی گفت: رابطه انقلاب اسلامی و اخلاق به مسئله رابطه بین رسالت انبیاء و اخلاق بر می‌گردد و در مقایسه بین عملکردهای مختلف انبیاء در می‌یابیم آن چه علت رشد مکتب انبیاء بوده مسئله اخلاق است.

قمی افزود: اگر می‌خواهیم در جهان تاثیرگذار باشیم باید به اخلاق توجه داشته باشیم و دعوت افراد مختلف به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) با توجه به شخصیت اخلاقی مبلغ صورت می‌گیرد و مبلغ مکتب اهل‌بیت باید الگویی برای اطرافیان خود باشد.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبرمعظم انقلاب گفت: پرهیز از دور شدن فقرا باید در دستور کار مبلغان بین‌المللی باشد و نباید به قیمت جمع کردن افراد مرفه و روشنفکر توده مردم و مومنین از برنامه کاری مبلغان خارج شوند.

قمی پرهیز از دشنام و ناسزا گفتن به دشمنان را یکی دیگر از مصداق‌های تبلیغ اخلاق‎مدار طبق اصول انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: هیچ گاه در کلام امام خمینی(ره) دشنامی به دیگران نمی‌دیدیم و دشنام دادن باعث افزوده شدن عداوت و دشمنی بر علیه نظام می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مسئله تفرقه در جهان اسلام در دستور کار آمریکا، انگلیس و اسرائیل قرار دارد و در اسرئیل کنفرانسی برگزار شد که مصوبه آن این بود که از ظرفیت اختلاف بین شیعه و سنی باید برای تامین امنیت اسرائیل استفاده شود.

وی تاکید کرد: تفرقه بین مسلمانان خسارات فراوانی را به آن‌ها تحمیل کرده است و حتی نباید توجیه کنیم که توهین یا دشنامی در محفلی خصوصی بوده است؛ چرا که توسعه ارتباطات باعث می‌شود که همان توهین به فتوایی برای قتل شیعه در نقاط مختلف جهان تبدیل شود.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبرمعظم انقلاب گفت: همه علما فتوا داده‌اند که توهین به مذاهب اسلامی امری حرام است و این در حالی است که برخی با تحریک آمریکا، انگلیس و اسرائیل در شبکه‌های ماهواره‌ای به مقدسات اهل تسنن اهانت می‌کنند.

وی اظهار کرد: شیعه انگلیسی و شیعه آمریکایی از ما نیستند و برائت تنها در مورد کفار بیان شده است اما جهالت تا اندازه‌ای پیشرفت کرده است که برخی هفته وحدت را هفته برائت تلقی می‌کردند.

قمی افزود: اکنون اگر مسلمانان به فکر باشند می‌توانند جایگاه خود را در جهان آینده تعریف کنند در غیر این صورت آینده طوری تعریف خواهد شد که جایی برای مسلمانان وجود نداشته باشد و از این رو دشمن ما مسلمانان را به درگیری‌های داخلی مذهبی مشغول کرده است.

وی تصریح کرد: امروز در همه جهان نگاهی منفی به عملکرد تکفیری‌ها وجود دارد و باید آن‌ها را منزوی کنیم و به آینده بشریت با حضور اسلام بیندیشیم.

انتهای پیام

کد N125464

وبگردی