آفتاب

مالکی: برخی کشورهای عربی با حمایت از تروریسم امنیت عراق را بر هم می‌زنند

مالکی: برخی کشورهای عربی با حمایت از تروریسم امنیت عراق را بر هم می‌زنند

نخست وزیر عراق در جریان سفرش به استان الانبار و دیدار با فرماندهان نظامی عملیات‌ها و سران قبایل محلی ضمن تعهد به برآورده شدن هرچه سریعتر مطالبات ساکنان این استان تاکید کرد: مبلغ 83/3 میلیون دلار برای بازسازی الانبار اختصاص داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نوری المالکی،‌ نخست‌وزیر عراق در جریان سفری که روز شنبه به شهر الرمادی در استان غربی الانبار داشت از اختصاص مبلغ 83/3 میلیون دلار برای بازسازی استان الانبار که در جریان درگیری‌ میان نیروهای امنیتی عراق و گروه‌های تروریستی در دوره اخیر آسیب دیده خبر داد.

علی الموسوی، مشاور رسانه‌ای دولت عراق در این باره گفت: نوری المالکی روز شنبه برای کسب اطلاع از روند عملیات نظامی و دیدار با فرماندهان این عملیات‌ها در استان‌ الانبار به شهر الرمادی رفت و با مقامات محلی این استان و همچنین سران قبایل دیدار و گفتگو کرد.

وی افزود: مالکی در جریان این سفر که سعدون الدلیمی، سرپرست وزارت دفاع و فالح الفیامن، مشاور امنیت ملی عراق نیز حضور داشتند دستور داد تا مبلغ 83/3 میلیون دلار برای بازسازی استان الانبار اختصاص یابد و به جوانان قبایل محلی آموزش‌های نظامی لازم برای محافظت از این استان داده شود تا نیروهای ارتش از الانبار خارج شوند.

مالکی تصریح کرد: هم اکنون زمان مناسبی برای خروج نیروهای ارتش از استان الانبار نیست و ارتش نمی‌تواند از همه شهرهای این استان خارج شود چرا که این امر باعث می‌شود تروریست‌ها کنترل الانبار را به دست بگیرند.

نخست وزیر عراق همچنین خاطر نشان کرد: تعداد 10 هزار تن از جوانان قبایل محلی برگزیده خواهند شد این در حالی است که وی هیچ اشاره‌ای به ادغام این افراد با نیروی پلیس نکرد.

وی متعهد شد که در نزدیک‌ترین زمان ممکن به مطالبات مردم در استان الانبار پاسخ داده شود.

مالکی در ادامه برخی کشورهای عربی را به دخالت در امور داخلی عراق متهم و اعلام کرد این کشورها با حمایت‌های خود از تروریسم در تلاشند تا امنیت و استقرار عراق را بر هم بزنند.

نیروهای امنیتی عراق از 21 دسامبر سال 2013 با مشارکت گروه‌هایی از عشایر و قبایل عراقی عملیات گسترده‌ای را علیه گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" آغاز کردند که دامنه این درگیری‌ها حتی به مرزهای سوریه و اردن نیز رسید و ده‌ها هزار تن از ساکنان این استان از محل زندگی خود آواره شدند.

به گزارش منابع خبری اوضاع امنیتی در این استان نسبتا آرام شده و نیروهای امنیتی عراق توانستند تروریست‌ها را سرکوب کنند.

برخی از منابع نیز اخباری از پاکسازی استان الانبار از عوامل تروریستی منتشر کردند.

انتهای پیام

کد N125295

وبگردی