آفتاب

رحمانیان: خودنمایی گروه‌های خودسر بخاطر فقدان احزاب است/با خودسرها برخورد شود

رحمانیان: خودنمایی گروه‌های خودسر بخاطر فقدان احزاب است/با خودسرها برخورد شود

مدیرمسئول روزنامه شرق با اشاره به حرکت‌های افراطی در کشور از آغاز انقلاب تاکنون، اظهار کرد: غیبت احزاب در کشور موجب شده است که گروه‌های خودسر و افراطی بتوانند بیشتر از هر زمان دیگری در کشور خودنمایی کنند.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خاطرنشان کرد: در بحث مدیریت کلاسیک و همچنین مدیریت نوین، بخشی به نام سازمان‌های غیررسمی مطرح است که از آن در ادبیات مختلف با تعابیری نظیر گروه‌های فشار یا گروه‌های خودسر یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه "بحث گروه‌های خودسر همواره مطرح بوده است"، گفت: نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان سازمان‌های غیررسمی وجود دارند که همچون سازمان‌های رسمی کاملاً نظام‌مند هستند اما در کشور ما اینگونه نیست. در ایران ممکن است برخی گروه‌ها حرف‌هایی داشته باشند که به دلیل اینکه شجاعت لازم برای بیان آنها را ندارند یا اینکه نمی‌خواهند این مطالب به نام آنها تمام شود، تحت عنوان گروه‌های خودسر اهداف خود را پیگیری می‌کنند.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه "رویکرد گروه‌های خودسر، رویکرد فشار است"، گفت: زمانی که جریانی درمی‌یابد که از یک استدلال کافی در عرصه‌های رسمی و شفاف برخوردار نیست، رویکرد فشار را در دستور کار خود قرار می‌دهد و از طریق وارد کردن فشار به طرف مقابل به اهداف خود دست پیدا کند.

مدیرمسئول روزنامه شرق با اشاره به نقش احزاب در کنترل گروه‌های خودسر نیز اظهار کرد: چنانچه کشور واجد احزابی جدی و رسمی بود دیگر این جریانات افراطی و خودسر نمی‌توانستند در کشور خودنمایی کنند. از آنجا که ما در داخل کشور با غیبت احزاب مواجه هستیم این گروه‌ها می‌توانند بیشتر از هر زمان در کشور رخ‌نمایی کنند.

رحمانیان در پایان با تاکید بر اینکه "با کسانی که خارج از چارچوب قانون عمل می‌کنند باید برخورد قانونی شود"، به حادثه اهانت به رییس مجلس در 22 بهمن سال گذشته در شهر قم اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون یک سال از این حادثه می‌گذرد و ما هیچگونه برون‌دادی از تحقیق و تفحصی که مجلس به قوه قضائیه ارائه کرد، ندیده‌ایم. معتقدم چنانچه این موضوع به قدری جدی‌تر برخورد شود دیگر عده‌ای خودسر به خود اجازه انجام چنین اقداماتی نمی‌دهند.

انتهای پیام

کد N125051

وبگردی