آفتاب

این بار ارمنستان لواش ایرانی را صاحب شد

این بار ارمنستان لواش ایرانی را صاحب شد

ارومیه - ایرنا - عضو هیات رئیسه گروه دوستی پارلمانی ایران - ارمنستان گفت: ارمنستان کشور همسایه شمالی قصد دارد روش عمل آوری و پخت نان کاملا ایرانی لواش را در فهرست آثار معنوی یونسکو به نام خود به ثبت برساند.

یوناتان بت کلیا در واکنش به فرصت طلبی کشور همسایه به خبرنگار ایرنا گفت: کشور ارمنستان با سوء استفاده از بی توجهی مسوولان فرهنگی ما نسبت به میراث های مادی و معنوی، قصد دارد نان لواش را به عنوان میراث معنوی خود در یونسکو به ثبت برساند که جای بسی تاسف دارد.

وی تاکید کرد: نان لوش اختصاص به ایران دارد و قدمت پخت و عمل آوری این نان به صدها سال می رسد ولی بی توجهی ما باعث شده تا کشور ارمنستان به ما رودست بزند.

نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متأسفانه در یونسکو درخواست هایی که زودتر ارسال می شود در اولویت قرار می گیرد و اگر کشوری بعد از درخواست اولیه نسبت به درخواست ارسالی به یونسکو ادعایی داشته باشد به سختی می توان آن ادعا را ثابت کرد.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان ما باید به فکر ثبت سایر میراث های مادی و معنوی کشور در فهرست آثار جهانی باشند و قبل از آنکه کشور بخواهد آثار ما را به نام خود ثبت کند، خود ما باید اقدام کنیم.

8135/583/245
کد N124913

وبگردی