آفتاب

شرکت اقتصادی هلندی راه های سرمایه گذاری در ایران را بررسی کردند

شرکت اقتصادی هلندی راه های سرمایه گذاری در ایران را بررسی کردند

برلین - ایرنا - 115شرکت هلندی با حضور در سمینار فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران، راه های مشارکت و سرمایه گذاری اقتصادی در بازار جمهوری اسلامی را بررسی کردند.

سمینار فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران در هلند به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه و با همکاری شورای توسعه تجارت هلند، در مرکز تجارت جهانی لاهه برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این سمینار یک روزه نمایندگان بیش از 115 شرکت هلندی از بخش های مختلف اقتصادی و تجاری از جمله انرژی، کشاورزی، ماشین آلات، مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی حضور داشتند.

روسا و نمایندگان برخی از شرکت های نامدار هلندی مانند فیلیپس، باواریا، رویال هاسکونینگ، دی اس ام، آترادیوس و نیز اعضای اصناف بزرگی همچون اتحادیه کارفرمایان بزرگ هلند، اتحادیه تأمین کنندگان صنایع نفت و گاز هلند و نیز روسای برخی بانک های هلندی از جمله شرکت کنندگان در این سمینار بودند.

ولی الله افخمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه صادرات ایران، کاظم غریب آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران، رئیس شورای توسعه تجارت هلند، رئیس انجمن تجاری هلند و ایران و رئیس انجمن تجار ایرانی مقیم هلند در این سمینار درمورد فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری های مشترک اقتصادی دو کشور و راه های توسعه همکاری ها سخن گفتند.

خانم ماریچه اسخاکه، نماینده هلند در پارلمان اروپا و عضو حزب دموکراتهای 66 هلند نیز با ارسال یک پیام ویدئویی به این سمینار دیدگاه های خود را درمورد همکاری های اقتصادی ایران و هلند و استفاده از فرصت ایجاد شده برای این منظور تشریح کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در سخنرانی اش ضمن معرفی جایگاه اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران ، برخی زمینه های تجاری و سرمایه گذاری در ایران را برشمرد و از بازرگانان و کارآفرینان هلندی دعوت کرد برای استفاده از فرصت های ایجاد شده هر چه سریع تر همکاری خود با کشورمان را آغاز نمایند.

سفیر ایران در هلند نیز با بیان سابقه تاریخی روابط دو کشور، به تحولات کشورمان در ماه های اخیر اشاره و با تشریح جزئیات توافق نامه ژنو، آمادگی تهران را برای تبادل هیات های تجاری و سرمایه گذاری با هلند اعلام کرد.

ماریچه اسخاکه، نماینده هلند در پارلمان اروپا نیز که به تازگی سفری به ایران داشته است ضمن تأکید بر استفاده از فرصتها منطبق با مقررات، بر لزوم استقلال اروپا از آمریکا در پیگیری منافع تجاری خود تأکید کرد و از تجار شرکت کننده در سمینار خواست خود را آماده استفاده حداکثری از شرایط به وجود آمده در ایران نمایند.

تاکنون بیش از 50 شرکت هلندی آمادگی خود را برای سفر به ایران در آینده نزدیک به شورای توسعه تجارت این کشور اعلام کرده اند.

اروپام** 1701 ** 1552
کد N124909

وبگردی