آفتاب

نبرد ارتش عراق برای بازپس گیری شهری از گروه داعش

نبرد ارتش عراق برای بازپس گیری شهری از گروه داعش

تهران - ایرنا - سربازان عراقی روز شنبه با حمایت بالگردهای ارتش برای بازپس گیری کامل شهر ˈسلیمان پیکˈ در شمال این کشور از شبه نظامیان گروه داعش جنگیدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، ˈطالب محمدˈ شهردار شهر سلیمان پیک در160 کیلومتری شمال پایتخت عراق،گفت که ارتش دربخش هایی از این شهر با مقاومت شدید شبه نظامیان مسلح مواجه شده است.

نظامیان عراقی روز گذشته (جمعه) در بخش هایی از شهر سلیمان پیک پیش روی داشتند.

شهردار شهر سلیمان پیک افزود:تک تیراندازها و بمب های کنار جاده ای مانع نیروهای ارتش از تسلط کامل بر شهر می شود.وی افزود: یکی از فرماندهان پلیس امروز صبح بر اثر شلیک گلوله یک تک تیرانداز کشته شد.

شبه نظامیان گروه داعش روز پنجشنبه بخش هایی از شهر سلیمان پیک را تصاحب کردند.

به گفته یک فرمانده ارتش،تک تیراندازها مانع فعالیت تیم های خنثی کننده بمب درشهر می شوند.

مقامات پلیس و ارتش اعلام کردند که شبه نظامیان داعش دست کم 8 سرباز عراقی را در جریان درگیری های شبانه در 60 کیلومتری بغداد کشتند.

به گفته این مقامات، 12 شبه نظامی نیز در این درگیری ها کشته شدند.

شبه نظامیان مخالف دولت بغداد درسال گذشته میلادی بخش هایی از کشور عراق به ویژه در استان غربی انبار را به کنترل خود درآوردند. افراد مسلح ماه گذشته شهر فلوجه را تصاحب کردند.

به گفته مقامات محلی و پلیس،ساعات اولیه روز شنبه نبرد بین شبه نظامیان و نیروهای امنیتی تحت حمایت قبیله نشین ها در شهر رمادی آغاز شد. در همین حال، بالگردهای ارتش مواضع شبه نظامیان در مناطق مرکزی این شهر را بمباران کردند.

مترجمام**9109**1856
کد N124855

وبگردی