آفتاب
حاشیه های نشست خبری رییس مجلس؛

وقتی لاریجانی سوالی را مریخی دانست

وقتی لاریجانی سوالی را مریخی دانست

تهران-ایرنا- نشست خبری علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی عصر شنبه در جمع حدود 300 خبرنگار، تصویربردار، عکاس رسانه های داخلی و خارجی حاشیه های جالبی به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نشست خبری علی لاریجانی با 15 دقیقه تاخیر در ساعت 15:15 دقیقه آغاز شد و در این نشست خبری هیچ یک از نمایندگان مجلس حضور نداشتند و تنها حسین شیخ الاسلام مشاور بین الملل رییس مجلس حضور داشت.



**روابط عمومی مجلس در این نشست خبری اعلام کرد که 36 رسانه خواهان این هستند که از رییس مجلس سوال بپرسند؛ از این رو برای طرح سووالات توسط رسانه های مختلف قرعه کشی شده است که براین اساس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) پس از شبکه خبر، دومین رسانه ای بود که پرسش خود را از رییس مجلس مطرح کرد.



** خبرنگار ایرنا از رییس مجلس درباره تعامل مثبت میان دولت و مجلس سوال کرد و گفت: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد آرامش در سطح جامعه هستیم ولی متاسفانه برخی ها می خواهند این آرامش را برهم بزنند.

وی نظر رییس مجلس را در این بار پرسید که لاریجانی با خنده گفت: حالا شما چشم نزنید.



** خبرنگار روزنامه حریت ترکیه در ابتدای طرح پرسش خود به زبان فارسی به علی لاریجانی سلام کرد و لاریجانی پاسخ او را نیز داد ولی او در ادامه سوال خود را به زبان انگلیسی از رییس مجلس پرسید و در پایان با گفتن کلمه مرسی از لاریجانی تشکر کرد.



** یکی دیگر از رسانه های خارجی که امروز سوال خود را از رییس مجلس شورای اسلامی پرسید خبرنگار شبکه دو تلویزیون دانمارک بود.

وی به زبان انگلیسی خطاب به لاریجانی گفت: من چند روز بیشتر نیست که به ایران آمده ام بنابراین به زبان فارسی نمی توانم صحبت کنم.



** همچنین خبرنگار شبکه الاتجاه عراق از رییس مجلس شورای اسلامی به زبان عربی پرسید: تا کنون در راستای تهدیدات نظامی آمریکا شاهد اقدامی از سوی دولت ایران نبوده ایم. ما به دیپلماسی لبخند از سوی دولت خو گرفته ایم و دولت به این تهدیدات هیچ گاه پاسخ نگرفته است. آیا شما در برابر تهدیدات آمریکا لبخند خواهید زد یا اینکه گربه را دم حجله می کشید؟



** پرسیدن سوال های توسط برخی از خبرنگاران تا جایی ادامه یافت که علی لاریجانی خطاب به حضار گفت: فکر می کنم بحث ها تمام شده و حرف های تکراری مطرح می شود.



** همچنین خبرنگار روزنامه ابتکار از علی لاریجانی رییس مجلس در مورد دیدار احتمالی هیات های پارلمانی ایران و آمریکا پرسید و گفت: آیا شما موافق این موضوع هستید؟ لاریجانی گفت: زمینه اش فراهم نیست.

در این زمان لاریجانی با اصرار این خبرنگار مبنی بر اینکه بالاخره شما موافق هستید یا خیر، مواجه شد که پاسخ داد: این سوال مانند این می ماند که وقتی در کره مریخ، هیچ کس نیست، بگویید چه کسی باشد خوب است؟



** در ادامه خبرنگار روزنامه آرمان خطاب به لاریجانی گفت: ما امروز شاهدیم که عقلانیت و تدبیر پس از 8سال به کشور بازگشته است ولی عده ای سعی در اخلال این موضوع دارند ، نظر شما در این باره چیست؟ لاریجانی در جواب گفت: خوشبینی شما را تبریک می گویم که می گویید عقل برگشته است البته عقل تعطیل نمی شود؛ عقل همیشه بوده ولی درجات آن فرق می کند.



**خبرنگار نشریه ˈشماˈ ارگان حزب موتلفه اسلامی در این نشست از لاریجانی پرسید : حزب موتلفه خصوصا انبارلویی دبیر سیاسی این حزب بارها به بودجه نویسی انتقاد کرده است چرا مجلس راه حلی برای بودجه نویسی نمی اندیشد که لاریجانی با خنده به وی گفت : از کجا متوجه شدید که انتقادات وارد است چون حزب موتلفه این موضوع را گفته ، می گویید.

**در پایان خبرنگار ایکنا آخرین خبرنگاری بود که پشت تریبون مجلس قرار گرفت و سوال خود را از رییس مجلس پرسید.

**در پایان علی لاریجانی برای همه خبرنگاران آرزوی موفقیت کرد.

نشست خبری رییس مجلس شورای اسلامی در ساعت 16 و سی و سه دقیقه پایان یافت.



سیام(5)9121**9254**7261 *1449
کد N124802

وبگردی