آفتاب

هیچکس در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت غایب نبود

هیچکس در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت غایب نبود

آخرین جلسه مجمع تشیخص مصاحت نظام در بهمن ماه با حضور همه اعضا برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، جلسه ای که بر خلاف گذشته سران سه قوه حضور داشتند. غیبت رئیس جمهور در چند جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت به فرصتی برای برخی سایت های خبری بدل شده بود.

روز گذشته محمود احمدی نژاد نیز که در دوره ریاست جمهوری اش به ندرت در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا می کرد حضور یافته بود. احمدی نژاد حالا در ردیف بالای صحن مجمع می نشیند و دو صندلی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فاصله دارد. او که در دوران مسئولیت منتقد جایگاه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود حالا در جلسات آن شرکت می کند.
ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلّی جمعیت، در جلسه روز26بهمن1392 مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری شد و با تصویب هشت بند دیگر از این سیاست‌ها، مجموعاً در قالب 15 بند، سیاست‌های کلی جمعیت به پایان رسید که جهت تأیید نهایی خدمت رهبری معظم انقلاب تقدیم خواهد شد.در جلسه روز گذشته مجمع شخیص مصلحت نظام آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، باتوجه به حضور حماسی و پرشور مردم خوب سراسر کشور در راهپیمایی یوم‌ا.. 22 بهمن گفت: حقیقتاً، باید تقدیر و سپاسی ناب از حضور هوشیارانه و وفادارانه مردم بعمل آوریم که در صفوفی فشرده و عمیق، صحنه‌ای از اقتدار مردمی نظام و وحدت و انسجام کشور را به نمایش گذاشتند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضور گسترده همه طیف‌ها و سلایق سیاسی را در مراسم امسال، شروعی خیر و بابرکت برای حفظ و تحکیم بیشتر وحدت در کشور توصیف کرد و گفت: امیدواریم خداوند برتوفیقات بیشتر مردم خوب کشورمان بیافزاید و به مسؤولان ما نیز توفیق خدمت بیشتر به این مردم را اعطاء کند.
در این جلسه که علاوه‌بر اکثریت اعضا و سران سه قوه، وزرای نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان ثبت احوال کشور، قائم‌مقام وزیر کشور و رئیس مرکز آمار ایران نیز به عنون مدعو حضور داشتند « توانمندسازی جمعیت در سن کار با فرهنگ‌سازی، اصلاح، تقویت و سازگار نمودن نظامات تربیتی و آموزش‌های عمومی، کارآفرینی، فنی-حرفه‌ای و تخصصی با نیازهای جامعه و استعدادها و علایق آنان جهت ایجاد اشتغال مؤثر و مولد» در قالب سیاست‌های کلی جمعیت به تصویب رسید.

/2727

کد N124742

وبگردی