آفتاب

وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند از عهده ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) اراک برآید‌

وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند از عهده ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) اراک برآید‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند از عهده ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) اراک برآید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، حسن طاهراحمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی پیرامون نوسازی بیمارستان ولیعصر(عج) اراک اظهار کرد: 60 سال از عمر بیمارستان ولیعصر می‌گذرد. هنگامی که این بیمارستان ساخته شده اراک 50 هزار نفر بیشتر جمعیت نداشت اما، هم‌اکنون اراک بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد و ظرفیت استفاده از این بیمارستان روز به روز کم شده و دیگر قابل استفاده نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: برای ساخت ساختمان جدید این بیمارستان حدود 100 میلیارد تومان به غیر از تجهیزات نیاز است که در مجموع با هزینه‌های تجهیزات مبلغ مورد نظر به 200 میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: بیمارستان ولیعصر(عج) اراک از نظر آموزشی و درمانی بیمارستان مادرتخصصی است و برای نوسازی این بیمارستان همه باید دست به دست هم دهند. ساخت این مجموعه به تنهایی از وزرات بهداشت ساخته نیست.

طاهر احمدی با اشاره به تخصیص اعتباری بالغ بر 87 میلیارد و 900 میلیون ریال در سال 92 به منظور نوسازی این بیمارستان ادامه داد: از این میزان فقط 25 میلیارد و 670 میلیون ریال محقق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: مصوب شده بود تا خوابگاه حضرت معصومه(س) که بالغ بر دو هزار متر است را به فروش بگذاریم که از محل فروش این ملک تنها 30 الی 40 میلیارد به دست می‌آید که کافی نیست.

وی یکی از منابع درآمدها برای نوسازی را حضور فعال خیرین دانسته و عنوان کرد: خیرین در شهرستان‌های ساوه و دلیجان کمک‌های شایانی به حوزه سلامت کرده‌اند، اما حضور خیرین در شهرستان اراک خیلی کمرنگ است که باید آنها را به این سو سوق داد.

طاهر احمدی گفت: با‌ گلریزانی با حضور شرکت‌های خصوصی و خیرین بگذارند تا این بیمارستان سرو سامان پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: درخصوص تعمیرات اساسی بیمارستان‌ها 11 میلیارد ریال اختصاص یافته بود که از این میزان چهار میلیارد ریال محقق شده است.

وی گفت: در بهبود استاندارد تجهیزات بیمارستان‌ها حدود 18.5 میلیارد ریال تخصیص داده شده بود که از این میزان پنج میلیارد و 550 میلیون ریال محقق شده که حدود 30 درصد اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

کد N124735

وبگردی