آفتاب
یک مقام قضایی:

مسابقات قرآنی در راستای تقویت فرهنگ دینی برگزار می‌شود

مسابقات قرآنی در راستای تقویت فرهنگ دینی برگزار می‌شود

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، برگزاری مسابقات قرآنی را در جهت ترویج و تقویت فرهنگ دینی در دستگاه قضا دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی تهامی در مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه گفت: مسابقات قرآنی تنها مسابقاتی است که در آن باختی وجود ندارد و از بدو شروع برای همگان همراه با برد است.

وی افزود: مفاهیم قرآنی زمینه تدبر و تفکر در مسائل قرآنی است و امیدواریم این مسابقات زمینه­‌ای باشد تا این تدبر و تفکر به بطن زندگی فردی و اجتماعی ما وارد شود.

تهامی اظهار کرد: این مسابقات در جهت توسعه، ترویج و تقویت برنامه های قرآنی دستگاه قضا بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه بعد از این مسابقات 2 نوع آموزش خواهیم داشت، افزود: ابتدا کسانی که در این مسابقات شرکت می کنند تحت آموزش دوره های تکمیلی قرار خواهند گرفت. سپس شما قاریان و حافظان قرآنی که از این مسابقات برمی‌گردید باید در خصوص آموزش همکاران خود اهتمام ورزید؛ زیرا زکات علم نشر آن است و این امر با حضور و برنامه‌ریزی های شما تحقق خواهد یافت.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: این دوره از مسابقات با این شکل برای نخستین بار است که در قوه قضاییه برگزار می شود، از این رو به صورت محدود، ویژه برادران برگزار شد. امید است برگزاری این مسابقات در سال آینده گسترش یابد و خواهران شاغل در دستگاه قضایی و خانواده های کارمندان و قضات را نیز در برگیرد.

وی از مدعوین در این مسابقات خواست در جلسات و کارگروه هایی که طی این 2 روز خواهند داشت در خصوص چگونگی برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در سال های آینده بحث و تبادل نظر داشته باشند و معاونت فرهنگی قوه قضاییه را در برنامه ریزی های آتی خود یاری دهند.

تهامی ضمن تقدیر و تشکر از حضور داوران کشوری، حافظان و قاریان قرآن از زحمات مجموعه همکاران معاونت فرهنگی که در برپایی این مسابقات متحمل زحمات فراوان شدند نیز قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه با حضور 110 نفر که 32 نفر از شرکت کنندگان در رشته قرائت تحقیق، 28 نفر قرائت ترتیل، 30 نفر حفظ و 32 نفر مفاهیم (با این توضیح که برخی شرکت کنندگان در 2 رشته شرکت کرده اند) در روزهای 26 و 27 بهمن ماه در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید بهشتی قوه قضاییه در حال برگزاری است.

در این دوره از مسابقات، از آموزش مجازی قرآن کریم که با همکاری دانشگاه قرآن و حدیث در رشته های روخوانی، روان­خوانی، تفسیر، مفاهیم، اخلاق و مهارت های زندگی برای کارکنان و خانواده های آنها در دست اقدام است با حضور رئیس قوه قضاییه رونمائی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N124722

وبگردی