آفتاب
لاریجانی در نشست خبری: /4/

راه‌حل چالش‌های سوریه و بحرین نظامی نیست

راه‌حل چالش‌های سوریه و بحرین نظامی نیست

تنها با احترام گذاشتن به نظر مردم می‌توان یک راه حل سیاسی مناسب پیدا کرد، اما جمهوری اسلامی ایران معتقد است که شاید بیش از گذشته بستر‌ها برای پیدا کردن یک راه حل سیاسی فراهم شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌حل چالشهای به وجود آمده در سوریه و بحرین قطعاً راه حل نظامی نیست و در اجلاس هم بر روی حل سیاسی مسائل تاکید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در ادامه سخنان خود در نشست خبری عصر امروز در پاسخ به سوالی در مورد مسئله سوریه و بحرین و چاره اندیشی اجلاس بین المجالس برای ایجاد وحدت در بین این کشور‌ها اظهار داشت: در این دو سال و اندی که گذشت برای حل مسئله سوریه و بحرین یک مسیر دایره واری را طی کرده‌ایم و شاید در ژنو یک هم یک نگاه دقیقی به این موضوع نشد که از راه حل مناسبی برای حل مشکلات استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز مذاکرات در حال انجام است و موضوع خیلی پیش نرفته است و اختلاف نظرهایی هم در این خصوص وجود دارد، تاکید کرد: راه‌حل چالشهای به وجود آمده قطعاً راه حل نظامی نیست و در اجلاس هم بر روی حل سیاسی مسائل تاکید خواهد شد.

لاریجانی همچنین خاطر نشان کرد: اگر چه هر راه حل نظامی نمی‌تواند راه حل مشکلات باشد و تنها با احترام گذاشتن به نظر مردم می‌توان یک راه حل سیاسی مناسب پیدا کرد، اما جمهوری اسلامی ایران معتقد است که شاید بیش از گذشته بستر‌ها برای پیدا کردن یک راه حل سیاسی فراهم شده است.

کد N124712

وبگردی