آفتاب
لاریجانی در نشست خبری: /۷/

دلیلی برای نگاه منفی به مذاکرات ندارم

دلیلی برای نگاه منفی به مذاکرات ندارم

سیاست جمهوری اسلامی که بعد از مذاکرات ژنو یکسان بوده و مذاکرات ژنو هیچ ربطی به مسائل پایه‌ای و همچنین در مسئله فلسطین در سیاست خارجی ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص دیدگاه وی در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و انتظارات وی از مذاکرات وین تصریح کرد: دلیلی برای اینکه نگاه منفی به مذاکرت داشته باشیم وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در ادامه نشست خبری امروز با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با موضع گیری اخیر وی در تونس و مطرح شدن تغییر رویکرد ایران از جانب برخی محافل غربی با بیان اینکه ما حرف جدیدی نزدیم، تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی که بعد از مذاکرات ژنو یکسان بوده و مذاکرات ژنو هیچ ربطی به مسائل پایه‌ای و همچنین در مسئله فلسطین در سیاست خارجی ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص دیدگاه وی در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و انتظارات وی از مذاکرات وین تصریح کرد: دلیلی برای اینکه نگاه منفی به مذاکرت داشته باشیم وجود ندارد و اگر در این مذاکرات بخواهند حل موضوع هسته‌ای را از طریق مذاکرات سیاسی فراهم کنند زمینه آن فراهم است؛ اما اگر بخواهند دیدگاه تاجرمآبانه نسبت به این موضوع داشته باشند، ‌بعید می‌دانم که این مذاکرات پیش بروند. چنانچه گاهی هم در بیانات آمریکایی‌ها هم دیده شده اگر آن‌ها دنبال این باشند که ایران را از موضع خود منصرف کنند راه اشتباهی را در پیش گرفته‌اند.

لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه ایا لازم است که همه نمایندگان مجلس از جزییات مذاکرات مطلع باشند توضیح داد: تا آنجا که من اطلاع دارم جزئیات پنهانی در این خصوص وجود ندارد، اگر‌چه ممکن است جزئیاتی در نحوه وصول بین نتایج وجود داشته باشد که این تاثیر زیادی در مذاکرات ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه انچه که در رسانه‌ها در این خصوص مطرح شده با ان چه که در واقعیت وجود دارد یکسان است، خاطر‌نشان کرد: اینکه چگونه بحث شده که به نتیجه برسد در مسائل خیلی مفید نیست.

لاریجانی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص اینکه برخی از گروههای انحرافی در مسیر تصمیم گیری و تصمیم سازی اقتصاد کشور را وابسته به غرب نگه داشته‌اند و همچنین علت اصلی عدم تحقق حماسه اقتصادی، با بیان اینکه البته من گروه انحرافی را نمی‌شناسم، گفت: اگر مقام معظم رهبری در رابطه با حماسه اقتصادی بارهاتاکید کرده‌اند حرف تخصصی و حساب شده‌ای است و یکی از سمت گیریهای تدوین بودجه نیز همین بوده که بستری برای بهبود تولید داخلی و توجه به کار آفرینی فراهم شود.

کد N124709

وبگردی