آفتاب

کشورهایˈ آلباˈ انتقاد کردند که ونزوئلا با تلاش یک کودتا روبرو است

کشورهایˈ آلباˈ انتقاد کردند که ونزوئلا با تلاش یک کودتا روبرو است

مادرید- ایرنا - اتحاد بولیواری کشورهای آمریکایی ˈآلباˈ شب گذشته انتقاد کرد باتوجه به موج خشونت های رخ داده در پایتخت ونزوئلا ، این کشور به عنوان بخشی از یک استراتژی راستگرایان بین المللی با تلاش یک کودتا روبرو است.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، آلبا در بیانیه ای اعلام کرد :سازمان آلبا حمایت کامل خود از دولت و ملت ونزوئلا را ابراز دارد و رویدادهای خشونت آمیز اخیر که جز یک استراتژی راستگرای بین المللی از طریق فعالان سیاسی محلی برای ایجاد یک شکست نظم قانون اساسی علیه دولت ˈنیکلاس مادوروˈ نیست را نمی پذیریم .

سازمان منطقه ای ادامه داد :این رویداد های ˈقابل سرزنشˈ ، بخشی از استراتژی برنامه ریزی شده برای بی اعتبار کردن انقلاب بولیواری در سطح بین المللی از نظر رسانه ای است و هنگامی صورت گرفته که دولت ونزوئلا ، سعی در به دست آوردن صلح ، ثبات و مذاکره ملی بیشتر دارد.

دراین راستا ، سازمان از جامعه بین المللی خواست که نسبت به گسترش رویداد ها در ونزوئلا ، کشوری که در حال حاضر با حمله شدید عناصر سیاسی راستگرا که مسوول ایجاد خشونت ها هستند ، روبرو شده ، هوشیار باشند.

آلبا افزود:ما از مرگ شهروندان ونزوئلایی به دلیل خشونت های ایجاد شده ناشی از لفاظی های تهاجمی سیاسی راستگرایان فاشیست و بی مسئولیت که هدف نهایی آنها ، یک کودتا در ونزوئلا است، متاسفیم و پیام تسلیتمان را به خانواده های ونزوئلایی که امروز برای عزیزان خود اشک می ریزند ، ابلاغ داریم .

اروپام **1234**1547
کد N124697

وبگردی