آفتاب

لاریجانی /پایانی/: باید امت‌های اسلامی از ظرفیت‌های خود استفاده کنند

لاریجانی /پایانی/: باید امت‌های اسلامی از ظرفیت‌های خود استفاده کنند

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: لازم است کشورهای اسلامی از ظرفیت‌های خود در حوزه اقتصادی استفاده کنند و به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لاریجانی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی که دقایقی پیش به پایان رسید، اظهار کرد: اینکه کشورهای اسلامی در حوزه اقتصادی مبادلات خوبی داشته باشند و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده نمایند نکته مهم و مثبتی است و در نهایت نیز به نفع‌شان خواهد بود و در صورت عدم استفاده از این ظرفیت‌ها آسیب خواهند دید.

وی افزود: ما گاهی می‌بینیم که در اجلاس‌های مختلف در مورد تشکیل بازارهای مشترک اسلامی صحبت‌هایی مطرح می‌شود که متاسفانه خیلی جدی به آن توجهی صورت نمی‌گیرد و کشورهای اسلامی ترجیح می‌دهند مبادلات خود را با کشورهای دیگر تقویت کنند و این نشان می‌دهد که جهت‌گیری وجود دارد که خیلی باوری نسبت به ظرفیت کشورهای اسلامی در بین خود این کشورها وجود ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید توجه داشت که هرقدر در مورد مسائل مختلف و همچنین موضوعات سیاسی گفت‌وگو شود بدون تقویت مبادلات اقتصادی نمی‌توان امیدوار بود که کشورهای اسلامی به نتیجه مطلوب برسند.

لاریجانی در پاسخ به سوالی در مورد تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف حصرها گفت: باید این موضوع از طریقی که انجام شده دنبال شود و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیز درباره آن تصمیم‌گیری کند و باید شرایط را سنجید و با توجه به آنها عمل کرد.

وی در ارتباط با برخی از صحبت‌های سران کشورها در مورد به بن‌بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای، گفت: اگر این مذاکرات به بن‌بست برسد چیزی گیر اوباما نخواهد آمد و در صورتی که این مذاکرات به نتیجه برسد آنها می‌توانند بگویند که ما توانستیم موضوع هسته‌ای ایران را حل کنیم و در صورت بن‌بست نیز قطعا چیزی عاید اوباما و دوستانش نخواهد شد. همچنین صحبت‌هایی که در مورد لزوم رفع حصر موسوی و کروبی توسط وزارت خارجه آمریکا امروز زده شد نیز حرف‌های گزافی است و آنها حق این را ندارند که در مسائل داخلی ما دخالت کنند و این اظهارنظرها نیز نشان و نمود دخالت در امور داخلی است.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوالی تصریح کرد: در مورد بحث ارتباط با آمریکا راه طولانی وجود دارد و نمی‌شود در این رابطه جست زد و یک باره به آن پرداخت.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوال یکی از خبرنگاران در مورد انتقاد نسبت به وضع بودجه‌ریزی کشور، گفت: وضعیت فعلی بودجه‌ریزی بی‌اشکال نیست و اینکه تبصره‌های زیاد ذیل ماده واحدها مطرح شود و یا اینکه دولت‌ها بخواهند به قانون‌های مادر لطمه بزنند باعث نوعی سردرگمی می‌شود که باید اصلاح شود و مجلس نیز برای اصلاح روند فعلی برنامه‌هایی را در پیش دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به آخرین سوال نمایندگان و اصحاب رسانه در نشست خبری در مورد وضع بودجه فرهنگی کشور در سال‌های اخیر، گفت: اینکه بگوییم بودجه فرهنگی رشد نزولی داشته است نمی‌تواند درست باشد اما می‌توان گفت بودجه فعلی کفاف نیازهای فرهنگی جامعه و کشور را نمی‌دهد و کشور در بخش فرهنگی نیازمند توجه بیشتر است و امیدواریم در سال‌های آینده به این موضوع توجه شود چرا که در سال جاری ما شاهد کمبود منابع بودجه‌ای هستیم.

انتهای پیام

کد N124670

وبگردی