آفتاب

هشدار مذاکره کنندگان پاکستان درباره پیامدهای حملات طالبان/ اعلام نتایج نشست سه جانبه در ترکیه

هشدار مذاکره کنندگان پاکستان درباره پیامدهای حملات طالبان/ اعلام نتایج نشست سه جانبه در ترکیه

هشدار مذاکره کنندگان دولت پاکستان درباره پیامدهای منفی حملات شبه نظامیان بر روند صلح و اعلام نتایج نشست سه جانبه در ترکیه از جمله تحولات مرتبط با همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکسپرس تریبون، اعضای کمیته صلح دولت پاکستان به سرپرستی عرفان صدیقی مشاور نخست وزیر این کشور که وظیفه مذاکره با نمایندگان گروه تحریک طالبان را به عهده دارند، توقف روند مذاکرات صلح را از جمله پیامدهای تداوم حملات شبه نظامیان معرفی کردند.

بازداشت سه شبه نظامی به اتهام همکاری با القاعده در کراچی

شبکه تلویزیونی جئو پاکستان نیز گزارش داد که پلیس بخش تحقیقات جنایی این کشور، سه شبه نظامی را به اتهام همکاری با القاعده در شهر کراچی بازداشت کرد.

دو انفجار در کراچی

خبر دیگر اینکه یک مقام پلیس پاکستان از زخمی شدن چهار نفر از جمله یک افسر پلیس بر اثر وقوع دو انفجار در امروز شنبه در شهر کراچی مرکز ایالت سند در جنوب این کشور خبر داد.

بر این اساس در پی پرتاب نارنجک از سوی طالبان در نزدیکی مرکز پلیس منطقه مومن آباد سه نفر و بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای در نزدیکی میدان هزاره در منطقه اورنگی یک نفر زخمی شدند و چندین دستگاه خودرو منهدم شدند.

پلیس کراچی همچنین از کشته شدن شش نفر از جمله یک فعال سیاسی جنبش متحده قومی در جریان قتل های هدفمند تروریستی در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف شهر بندری کراچی خبر داد.

آسوشیتدپرس پاکستان نیز مبارزه با تروریسم و پیوستن طالبان به پروسه صلح، گسترش همکاریهای منطقه و تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان را از جمله محورهای مهم رهبران کشور پاکستان،‌ افغانستان و ترکیه در آنکارا توصیف کرد.

در نشست سه جانبه با شعار "صلح پایدار در قلب آسیا" که برای اولین بار در سال 2007 آغاز شد و آخرین دور آن در دسامبر 2012 برگزار شد، درباره مسائل امنیتی، اقتصادی و گسترش همکاریها و همچنین صلح با طالبان گفتگو شد.

شینهوا نیز در این باره می نویسد شریف در سفر به ترکیه با عبدالله گل رئیس جمهوری و رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور و همچین حامد کرزای مذاکرات فشرده ای را درباره آینده افغانستان داشت.

همچنین شماری از اعضای ارشد هیئت همراه نواز شریف نشست های جداگانه ای را با همتایان افغانی و ترک خود برگزار کردند.

حمله به یک مدرسه در منطقه هنگو پاکستان

نیشن نیز از زحمی شدن یک نفر در جریان حمله به یک مدرسه در منطقه هنگو از توابع ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان خبر داد که نیروهای پلیس و تیم های امداد و نجات پس از تخریب مدرسه در محل حادثه حاضر شده و فرد مجروح را برای معالجه به بیمارستان منتقل کردند.

بازداشت اعضای شبکه تروریستی حقانی 

همچنین آژانس اطلاعاتی افغانستان اعلام کرد که در جریان عملیات نظامی علیه طالبان در این کشور سه عضو شبکه تروریستی حقانی بازداشت شدند که در کشتار مردم و سازماندهی کردن بمب های کنار جاده ای در ولایت خوست نقش داشتند.

مقامات افغانی گزارش دادند که در جریان حمله انتحاری به کاروان نیروهای پلیس در ولایت قندوز در شمال این کشور دو غیر نظامی کشته و پنج فرد دیگر زخمی شدند.

کشته شدن 9 شبه نظامی در کونر افغانستان

رئیس پلیس ولایت کونر نیز اعلام کرد که در جریان عملیات نظامی نیروهای امنیتی در شرق افغانستان 9 شبه نظامی کشته شدند.

کد N124620

وبگردی