آفتاب
اخبار بحرین/

راهپیمایی گسترده در مناطق مختلف/سفر هیئت حقوق بشری به بحرین در سی ام بهمن

راهپیمایی گسترده در مناطق مختلف/سفر هیئت حقوق بشری به بحرین در سی ام بهمن

منابع وابسته به مخالفان بحرینی از راهپیمایی گسترده در مناطق مختلف با عنوان "ای آزادگان به پاخیزید" و مشارکت دبیر کل جمعیت الوفاق در آن و سفر هیئتی حقوق بشری در اواخر بهمن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، گروه های عمده مخالف بحرینی شامل جمعیت اسلامی الوفاق،وعد،دموکراتیک پیشرو،جمعیت ملی دموکراتیک یکپارچه و الاخاء با صدور بیانیه ای اعلام کردند: نیروهای ملی دموکراتیک مخالفان بر موضع ثابت خود بر مخالفت با هر انفجار و خشونتی تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: مخالفان با این اقدامات(انفجار و خشونت) از سوی هر طرفی که باشد مخالفند و از سوی دیگر با خشونت بیش از حد نظامیان که سبب زخمی شدن شمار زیادی در روزهای گذشته شده است مخالف هستند.

گروه های عمده مخالفان بحرینی خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی حوادث خشونت بار شدند و بر ادامه روند مسالمت آمیز خود تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: راهکار حل بحران در کشور بحرین تحقق خواسته های عادلانه ملت است و آن تنها راه حمایت کشور از این مخاطرات و حفظ وحدت ملی است.ملت بحرین بر خط مشی مسالمت آمیز اصرار دارد.

این درحالی است که جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نظامیان رژیم با وحشی گری تمام به تظاهرات مردمی در مناطق مختلف حمله می کنند و به سلب آزادی مردم ادامه می دهند.

در این بیانیه آمده است: نظامیان رژیم با خواسته های بر حق ملت بحرین با سلاحهای ممنوعه ساچمه ای و به کارگیری گازهای سمی مقابله می کند.نظامیان سلاح خود از نزدیک به سوی مردم نشانه می روند و هدف آنها قتل است.

الوفاق بیان کرد: رژیم کشور را به  پادگان تبدیل کرده است و به مساجد در برخی مناطق یورش می برد و از گازهای سمی علیه منازلی که در آن سالخوردگان و افراد بیمار قرار دارند استفاده می کند.

این درحالی است که مردم بحرین امروز در راهپیمایی با عنوان" ای آزادگان به پای خیزید" شرکت کردند.در این راهپیمایی شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق و معاون وی خلیل المرزوق حضور داشتند.

شیخ علی سلمان معاون جمعیت الوفاق بحرین از مردم این کشور خواست تحت هیچ شرایطی با وجود بسته بودن راه ها در راهپیمایی امروز مشارکت داشته باشند.

این درحالی است که آیت الله عیسی قاسم روحانی مشهور بحرینی روز گذشته از مردم این کشور خواسته بود که در راهپیمایی امروز مشارکت قوی داشته باشند.

از سوی دیگر ایان لینزی سفیر انگلیس در بحرین انفجار روز گذشته در روستای الدیر که منجر به کشته شدن یک پلیس و زخمی شدن چند پلیس دیگر شد را محکوم کرد و تنها راه برقراری ثبات در بحرین را گفتگوی سازنده و واقعی که خواسته های مشروع بحرینی ها را محقق سازد دانست.

این در حالی است که ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت بار در بحرین خواستار توجه به گفتگو به عنوان تنها راهکار موثر برای بحران در بحرین شد.

از سوی دیگر منابع وابسته به مخالفان بحرینی از دیدار هیئتی از کمیساریای حقوق بشر از بحرین در نوزده فوریه2014 (30 بهمن ماه) خبر دادند.

این در حالی است که سید مجید المشعل رئیس شورای علمای بحرین تاکید کرد: زمان عزت و سربلندی ملت بحرین فرا رسیده است و باید قانون اساسی جدیدی وضع شود.

از سوی دیگر سمیره رجب وزیر اطلاع رسانی بحرین در گفتگوی یک دقیقه ای با شبکه المنار گفت: ما هیچ تعاملی با المنار نداریم زیرا شبکه ای ضد بحرینی هاست.

این در حالی است که حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین مدعی شد: هر فردی که روز چهارده فوریه را روز انقلاب بداند بحرینی نیست. روند اصلاحات و سازندگی در بحرین ادامه دارد.

کد N124618

وبگردی