آفتاب
لاریجانی در پاسخ به مهر:

راه‌حل سیاسی در سوریه و بحرین با احترام به آرای مردم می‌تواند امیدبخش باشد

راه‌حل سیاسی در سوریه و بحرین با احترام به آرای مردم می‌تواند امیدبخش باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص تلاش اجلاس بین المجالس اسلامی برای پایان دادن به جنایت های نیروهای آل خلیفه و بحران سوریه اظهار داشت: کشورهای بزرگ در بیان به این نتیجه رسیده اند که راه حل سیاسی این مشکل را حل می کند که البته با احترام به آراء مردم می توان به راه حل سیاسی رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود با رسانه های داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در سوریه زنان و کودکان را به بهانه اختلافات مذهبی سر می برند و در بحرین علما و مراجع تقلید شیعه تحت فشار نیروهای امنیتی آل خلیفه هستند و برخی کشورهای منطقه مانند عربستان بر آتش این اختلافات می دمند اجلاس بین المجالس اسلامی چه راهکاری برای پایان دادن به این جنایت ها خواهد اندیشید، اظهار داشت: در این دو سال مسیر دایره واری در صحنه بین المللی در خصوص سوریه طی شده است، از ابتدا جمهوری اسلامی معتقد بود راه حل و فصل این مسائل در مسیر سیاسی انجام می شود که برخی آن را قبول نداشتند.

وی افزود: روش های نظامی عوارضی را بوجود آورد که در ژنو یک نگاه دقیقی به آن نبود و نتوانست راه حل دقیقی پیدا کند.

وی با بیان اینکه در ژنو 2 تلاش است از راه حل سیاسی استفاده شود تصریح کرد: البته هنوز این موضوع پیش نرفته است و اختلاف نظرها جدی است.

رئیس مجلس افزود: ما فکر می کنیم در مسائل و چالش های این روزهای منطقه در مسیر دراز مدت، مردم سالاری یک خواسته مهم است که با خواست خود مردم انجام می شود و با نفوذ نظامی عملی نیست.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه کشورهای بزرگ در بیان به این رسیده اند که راه حل سیاسی مشکل سوریه را حل می کند، خاطرنشان کرد: در عمل به راه حل سیاسی تأکید می شود و فرصتی است که بحث هایی در این خصوص وجود داشته باشد، فکر جمهوری اسلامی این است که بسترها بیش از گذشته آماده شود و به راه حل سیاسی توجه شود.

لاریجانی تأکید کرد: البته ممکن است در راه حل سیاسی بحران جدیدی به وجود آید که فقط راه حل سیاسی مشکل را حل نمی کند بلکه با احترام به آرای مردم می توان به راه حل سیاسی امیدوار بود.

 

 

 

کد N124608

وبگردی