آفتاب

اشتون نسبت به حل مسالمت آمیز بحران سیاسی اوکراین ابراز امیدواری کرد

اشتون نسبت به حل مسالمت آمیز بحران سیاسی اوکراین ابراز امیدواری کرد

تهران- ایرنا- مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد بحران سیاسی در اوکراین، ابراز امیدواری کرد که این بحران بزودی در مسیر مذاکره حل و فصل شود.

به گزارش پایگاه خبری اینترفکس، اشتون در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد همکاری میان اتحادیه اروپا و سازمان ملل بر سر صلح و امنیت جهانی افزود:در این مقطع زمانی ما در مورد اوضاع یکسری کشورها از جمله اوکراین و مصر نگرانیم و مسوولیت ویژه ای برای کمک به این کشورها برای رها شدن از مشکلات و چالش ها داریم.

اشتون با اشاره به سفرهای متعددش به اوکراین گفت: من از ماهیت تظاهرات مسالمت آمیز استقبال و به شدت هرگونه اعمال خشونت در این کشور را محکوم می کنم. آنهایی که در اوکراین عامل خشونت بوده اند، لازم است به دست عدالت سپرده شوند. به هر حال امیدواریم که مسیر مذاکره راهگشای بحران سیاسی در این کشور باشد و بزودی راهی از طریق مذاکره برای پایان دادن به این خشونت ها یافت شود.

وی افزوده است: ما همچنان آماده هستیم تا طرف های درگیر در اوکراین و سازمانهای بین المللی مرتبط به منظور حل این بحران کمک کنیم.

این اظهارات کاترین اشتون در مورد اوکراین در حالی مطرح شده است که دادستان کل اوکراین از آزادی تمامی معترضان دستگیر شده طی اعتراض های اخیر اوکراین خبر داد . این در حالی است که امریکا از این اقدام اوکراین استقبال کرد و از مخالفان دولت نیز خواست که ساختمان های تصرف شده را تخلیه کنند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ما از این اقدام اوکراین به عنوان یک گام مهم در راستای تنش زدایی یاد می کنیم که فضا را برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران سیاسی این کشور فراهم می کند.

در ادامه این بیانیه عنوان شد: با هدف اعتمادسازی، ما از دولت اوکراین می خواهیم که به هرگونه بازجویی ها، دستگیری ها، زندانی کردن و تحت پیگرد معترضان و فعالان جوامع مدنی پایان دهد. ما همه طرفهای درگیر را تشویق می کنیم تا در راستای کاهش تنش ها گام بردارند و به دنبال سازش باشند.

مترجمام**9234**5981
کد N124529

وبگردی