آفتاب

کوبا خدمات کنسولی خود در آمریکا را متوقف کرد

کوبا خدمات کنسولی خود در آمریکا را متوقف کرد

کوبا خدمات کنسولی خود در آمریکا را به دلیل خودداری بانک‌های آمریکایی از دادن خدمات به سفارت غیر رسمی این کشور در واشنگتن متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفاتر حافظ منافع کوبا در شهر واشنگتن که به نوعی سفارت غیررسمی آمریکا در کوبا است اعلام کرد تا زمانی که موسسه‌ای برای انجام احتیاجات و امور روزمره بانکی خود در آمریکا بیابد فعالیت‌های خود را متوقف می‌کند.

در بیانیه‌ این دفتر آمده است: خدمات کنسولی ما تا زمانی که مجددا خدمات بانکی ما برقرار شود به حال تعلیق درخواهد آمد. تنها پرونده‌های انسانی ضروری طی این مدت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. در ماه‌های اخیر این دومین بار است که کوبا به دلیل مشکل پیدا کردن با موسسات بانکی فعالیت‌های کنسولی خود در آمریکا را متوقف می‌کند.

سال گذشته میلادی از 26 نوامبر تا 9 دسامبر این دفتر کوبایی تعطیل بود و این اتفاق پس از آن افتاد که بانک ام اند تی آمریکا به مقامات کوبا اطلاع داد دیگر خواهان برآورده ساختن نیازهای این دفتر نیست.

این دفتر پس از آنکه بانک ام اند تی خدمات دهی به آن را تا اول مارس تمدید کرد از تعلیق خارج شد. هرچند که از آن خواسته شد تا اول مارس همه حساب‌های خود را در این بانک ببندد.

از زمان قطع روابط کوبا و آمریکا در زمان جنگ سرد دفتر حافظ منافع کوبا در پایتخت فدرال آمریکا به جای سفارت رسمی فعالیت داشته است.

تصمیم روز جمعه مقامات کوبایی علاوه بر دفتر حافظ منافع کوبا در شهر واشنگتن به هیات دائمی کوبا در سازمان ملل در نیویورک نیز تاثیر خواهد گذاشت.

این در حالی است که ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده مقامات آمریکایی تلاش کرده‌اند به مقامات کوبا کمک کنند یک بانک مناسب دیگر برای امور بانکی خود پیدا کنند.

انتهای پیام

کد N124496

وبگردی