آفتاب

لاریجانی/2/: علیرغم دیدگاه‌های سیاسی مختلف رابطه مجلس و دولت مناسب است

لاریجانی/2/: علیرغم دیدگاه‌های سیاسی مختلف رابطه مجلس و دولت مناسب است

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علیرغم نگاه‌های سیاسی مختلف در مجلس قوه مجریه و قوه مقننه نگاه رفاقتی خوبی دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در نشست‌ خبری خود با رسانه‌ها خاطر نشان کرد: دولت و مجلس تعامل خوبی با هم داشته‌اند و تداوم و ادامه این تعامل با گفت‌وگوهای تخصصی و مراودات بیشتر خواهد شد و پایداری آن منوط به پرهیز از برخی حاشیه‌ها است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نقش اجلاس بین‌المجالس آسیایی که در تهران برگزار می‌شود با توجه به استقبال کشورها از آن گفت: استقبال خوبی از اجلاس به عمل آمده است.

وی در این راستا به حضور روسای مجلس و نایب رییسان کشورهای عضو اشاره کرد و گفت: علاوه بر این ظرفیت جمهوری اسلامی ایران و شرایط کشورهای جهان اسلام فرصت مناسبی برای این اجلاس به وجود آ‌ورده است و با توجه به موضوعات مختلفی که مبتلا به جهان اسلام است این اجلاس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: موضوعات حساسی از جمله موضوع فلسطین که در منطقه در حال وقوع است و نیاز به رایزنی و گفت‌وگو برای یافتن راه‌حل سیاسی دارد و همچنین موضوع تلاش عده ای برای اختلاف‌افکنی میان کشورهای اسلامی، هوشیاری کشورهای اسلامی و‌آسیایی را می‌طلبد که در این اجلاس نیز به آنها پرداخته می‌شود.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: همکاری‌های فنی و علمی از موضوعات دیگری است که در اجلاس تهران با توجه به قدرت و ظرفیت مجالس کشورهای اسلامی به آن پرداخته می‌شود و هرکدام می‌تواند تاثیرات مثبتی را به همراه داشته باشد.

ادامه دارد...

کد N124490

وبگردی