آفتاب
رییس مجلس شورای اسلامی: (6)

لاریجانی/6/:دلیلی نمی‌بینم به مذاکرات هسته‌ای نگاه منفی داشته باشم

لاریجانی/6/:دلیلی نمی‌بینم به مذاکرات هسته‌ای نگاه منفی داشته باشم

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا آنجا که من می‌دانم آنچه که در موضوع هسته‌ای در رسانه‌ها مطرح است، تفاوتی با اصل موضوع ندارد و شاید نحوه رسیدن به توافقات و ریز مذاکرات باشد که لزومی هم ندارد که در مورد آن اطلاع‌رسانی خاصی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی طی نشست خبری خود در جمع رسانه‌های داخلی و خارجی که در محل مجلس قدیم در حال برگزاری است، اظهار کرد: در مورد پرونده هسته‌ای جزییات پنهانی وجود ندارد و در نهایت نحوه وصول به نتایج و مقدماتی که در مذاکرات مطرح شده است، ممکن است در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته باشد که نیازی به آنها نیز وجود ندارد.

وی درخصوص برخی از صحبت‌ها در مورد ادامه روند مذاکرات گفت: من دلیلی نمی‌بینم که نگاه منفی به مذاکرات هسته‌ای داشته باشم و اگر طرف‌های خارجی بخواهند موضوع هسته‌ای را براساس گفت‌وگو حل کنند، شدنی است و در نگرانی‌هایی که در ارتباط با ادامه روند فعالیت‌های هسته‌ای وجود دارد نیز می‌توان گفت‌وگو کرد و جمهوری اسلامی ایران نیز این آمادگی را دارد و در صورتی که طرف‌های خارجی همین مسیر را دنبال کنند، این مذاکرات می‌تواند به نتیجه برسد و مساله هسته‌ای حل شدنی است.

لاریجانی تاکید کرد: اما اگر بخواهند با نگاه تاجرمآبانه به موضوع هسته‌ای نگاه کنند، من فکر نمی‌کنم به این سادگی‌ها قابل حل شدن باشد و اگر اینکه دنبال این باشند که جمهوری اسلامی ایران را از ادامه روند پرداختن به موضوع هسته‌ای منصرف کنند، بدانند که راه اشتباهی را در پیش گرفته‌اند و منصرف کردن ایران از فعالیت‌های هسته‌ای شدنی نیست.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با مواضع اخیرش در تونس تصریح کرد: در تونس حرف جدیدی زده نشد و موضوعی که مطرح شد، آن موضوع جمهوری اسلامی ایران بود. ضمن آنکه ما شاهد آن هستیم که در مورد انقلاب‌های منطقه چه مشکلاتی ایجاد شده است و لازم است در این اجلاس‌ها، موضوعاتی نظیر آن مطرح شود و به سنگ‌اندازی در مسیر انقلاب‌های کشورها انجام می‌شود، پرداخت. اما موضوع جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل منطقه و فلسطین و همچنین موضوع هسته‌ای مشخص است.

ادامه دارد...

کد N124486

وبگردی