آفتاب

اخضر ابراهیمی از مردم سوریه عذرخواهی کرد

اخضر ابراهیمی از مردم سوریه عذرخواهی کرد

تهران– ایرنا– ˈاخضرابراهیمیˈ نماینده سازمان ملل در رابطه با مساله سوریه از مردم این کشور بابت عدم پیشرفت در مذاکرات ژنو عذرخواهی کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، ابراهیمی در نشست خبری در ژنو گفت:ˈ از مردم سوریه عذرخواهی می کنم که کار چندان زیادی انجام ندادیمˈ.

به گفته ابراهیمی، دولت سوریه به هیچ وجه حاضر به گفت وگو بر سر دولت انتقالی نیست و تاکید دارد که تمرکز اصلی باید بر مساله مبارزه با تروریسم قرار داشته باشد.

سی ان ان یادآور شد که مخالفان دولت سوریه در مقابل خواستار دولت انتقالی بدون حضور بشار اسد هستند.

ابراهیمی نیز با اشاره به این مساله و با بیان این که دولت انتقالی مهمترین مساله مورد اختلاف بود، افزود: من در ابتدا خاطرنشان کردم که باید یک روز در مورد خشونت و درگیری های در سوریه گفت و گو شود و یک روز هم به مساله دولت انتقالی پرداخته شود، گرچه این یک حقیقت است که اختصاص صرفا یک روز به مساله درگیری ها و یک روز هم به دولت انتقالی، کفایت نمی کند.

اخضر ابراهیمی ادامه داد: متاسفانه مخالفت دولت سوریه با پرداختن به دولت انتقالی،این گمان را در مخالفان به وجود آورد که دمشق به هیچ وجه خواهان مذاکره در مورد دولت انتقالی نیست.

ابراهیمی گفت: با نامساعد دانستن ادامه چنین روندی از طرفین خواستم که با اندیشیدن به مسئولیت های خود، ببینند آیا خواهان ادامه این روند هستند یا خیر؟.

وی همچنین یاداور شد که شخصا دراین باره با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، جان کری و سرگئی لاوروف وزرای خارجه آمریکا و روسیه گفت و گو خواهد کرد.

مترجمام **1302**1586
کد N124369

وبگردی