آفتاب

عربستان 10 میلیارد دلار تجهیزات نظامی از کانادا می‌خرد

عربستان 10 میلیارد دلار تجهیزات نظامی از کانادا می‌خرد

وزیر تجارت کانادا اعلام کرد، زیرمجموعه کانادایی شرکت تسلیحات‌سازی جنرال داینامیکس آمریکا، مناقصه 10 میلیارد دلاری ساخت و تامین خودروهای زرهی را برای عربستان برنده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این معاهده در حالی انجام شده که عربستان در یک اقدام سریع در حال افزایش تسلیحات نظامی در بحبوحه تنش‌های روزافزون در خاورمیانه است و این اقدام انتقادهایی را از جانب مخالفان دولت کانادا به همراه داشته است.

برای یک کمپانی آمریکایی و زیرمجموعه کانادایی‌اش، بستن چنین قراردادی می‌تواند نشانه‌ای از همکاری نزدیک دفاعی و تداوم آن با وجود تنش‌های اخیر میان ریاض و واشنگتن باشد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا که قرار است ماه آتی میلادی به عربستان برود، به دنبال دادن تضمین مجدد به ریاض است.

این خودروهای زرهی توسط کمپانی جنرال دینامیکس لندستیمز در اونتاریو کانادا ساخته می‌شود و در صورتی که تمام گزینه‌ها مهیا باشد، ارزش آن‌ها به بیش از 13 میلیارد دلار می‌رسد. این کمپانی اعلام کرد: این توافق شامل تجهیزات کمکی، آموزش و خدمات پشتیبانی می‌شود.

اد فست، وزیر تجارت کانادا گفت: این قرارداد 14 ساله باعث ایجاد 3000 شغل و تقویت همکاری‌ها در کانادا می‌شود و بیش از 500 شرکت خواهند توانست به تامین قطعات و مواد برای کمپانی جنرال دینامیکس بپردازند.

وی افزود: کانادا موفق شد در میان کمپانی‌هایی از فرانسه، آلمان و چند کشور اروپایی، این مناقصه را ببرد.

عربستان یکی از بزرگترین خریداران تجهیزات نظامی از غرب است و بعد از آن امارات قرار دارد. ریاض در دو سال گذشته جزو 10 کشور وارد کننده تجهیزات نظامی بوده است.

انتهای پیام

کد N124232

وبگردی