آفتاب

ارتش عراق کنترل جنوب شهر الرمادی را به دست گرفت/ نگرانی سازمان ملل از خشونت‌ها در الانبار

ارتش عراق کنترل جنوب شهر الرمادی را به دست گرفت/ نگرانی سازمان ملل از خشونت‌ها در الانبار

در حالی که ارتش اعلام کرد کنترل بخش‌های جنوبی شهر الرمادی را به دست گرفته و برای آغاز عملیات گسترده در شهر فلوجه آماده می‌شود سازمان ملل از ادامه خشونت‌ها در استان الانبار به شدت اظهار نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، دولت عراق امروز (شنبه) اعلام کرد که کنترل بخش‌هایی از جنوب شهر الرمادی در استان الانبار را به دست گرفته و گروه‌های مسلح را از این شهر خارج کرده است.

همچنین ارتش عراق در حال آماده شدن برای آغاز عملیات گشترده در شهر فلوجه است و از ساکنان نواحی جنوبی شهر الرمادی خواسته به منازل خود بازگردند.

از سوی دیگر شبکه الجزیره اعلام کرد: به دنبال درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش عراق و قبایل مسلح در برخی نقاط از شهر الرمادی در استان الانبار 20 نظامی کشته شدند.

به گفته منابع محلی شبه نظامیان وابسته به عشایر محلی در الرمادی با حمله به مقر ارتش و نیروهای بیداری 20 تن از نظامیان را کشتند.

از سوی دیگر طالب البیاتی، رئیس منطقه سلیمان بیک در استان صلاح الدین عراق اعلام کرد که 17 تن از شبه نظامیان در جریان درگیری‌ها میان ارتش و افراد مسلح ظرف دو روز گذشته کشته شدند.

وی افزود: درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و تک تیراندازها گهگاه در جریان است و نیروهای امنیتی پس از تحت کنترل درآوردن اوضاع در این شهرک از آنجا خارج شدند.

این در حالی است که اخبار ضد و نقیضی در خصوص تحت کنترل درآمدن شهرک سلمان بیک به پست ارتش و شبه نظامیان در رسانه‌های خبری منتشر شده است.

به گفته شاهدان عینی و مسئولان محلی افراد مسلح وابسته به قبال محلی توانسته‌اند کنترل شهرک سلمان بیک را پس از خروج ارتش از این شهرک به دست گیرند.

از سوی دیگر یک مسئول بلند پایه در ارتش عراق اعلام کرد که نیروهای مسلح عراق روز جمعه موفق شدند 6 تن از عوامل گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" را در شهر کرکوک به قتل رسانده و هشت تن دیگر را نیز بازداشت کنند.

در همین راستا هیات اعزامی سازمان ملل به عراق به ریاست نیکولاملادینوف با انتشار بیانیه‌ای نسبت به افزایش درگیری‌ها و ناامنی در شهر الفلوجه ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه از مسئولان عراق خواسته شده تا برای برون رفت از این بحران با یکدیگر متحد باشند.

به موجب این بیانیه از آغاز درگیری‌ها در استان الانبار بیش از 63 هزار خانواده عراقی در این استان از خانه‌های خود آواره شدند.

میلادینوف همچنین از همه طرف‌های درگیر خواست تا با توسل به شیوه مذاکره از اقدامات خشونت آمیز بپرهیزند.

انتهای پیام

کد N124226

وبگردی