آفتاب
شوشتری خبر داد:

تلاش کشورهای اسلامی برای تشکیل کمیته حقوق بشر مستقل اسلامی

تلاش کشورهای اسلامی برای تشکیل کمیته حقوق بشر مستقل اسلامی

یک عضو کمیته حقوق بشر، زن و خانواده اجلاس بین‌المجالس اسلامی از بررسی موضوع تشکیل کمیته حقوق بشر اسلامی در این کمیته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هادی شوشتری در جمع خبرنگاران درباره جلسه صبح امروز حقوق بشر، زن و خانواده توضیح داد: ریاست جلسه را اسما موسوی نماینده کشور عراق بر عهده داشت و عمده مباحثی در رابطه با تدوین دکترین حقوق بشر برگرفته از آموزه‌های اسلامی و تشکیل کمیته حقوق بشر مستقل کشورهای اسلامی و تشریک مساعی کشورهای اسلامی در مجامع بین‌المللی حقوق بشری از قبیل شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بود.

وی ادامه داد: همچنین در بحث زن نیز یکی از مباحثی که مطرح شد در رابطه با ورود زنان در موقعیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی کشورها اعلام کردند یک نظام سهمیه‌بندی دارند مثلا 30 درصد از مسئولین باید الزاما خانم باشند.

عضو کمیته حقوق بشر، زن و خانواده اجلاس بین‌المجالس اسلامی تصریح کرد: برخی نیز معتقد بودند شرایط زنان باید مبتنی بر عدالت و فرصت‌های برابر باشد و آنچه که وظیفه کشورها و حاکمیت‌هاست این است که فرصت برابر فراهم کنند و در واقع نظام سهمیه‌بندی وجود نداشته باشد.

شوشتری با اشاره به پیشنهادات هیات ایرانی عضو این کمیته، گفت: از جمله پیشنهادات جمهوری اسلامی در این نشست تشکیل کمیته حقوق بشر مستقل اسلامی و همکاری کشورهای اسلامی به صورتی بود که یک منطق و روند خاصی را پیگیری کنند.

وی در پایان گفت: ‌در جلسه نوبت بعدازظهر نیز پیش‌نویس قطعنامه‌های مباحث مربوط به زن، حقوق بشر و خانواده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N124164

وبگردی