آفتاب
در نشست مطبوعاتی مشترک با ظریف

وزیر خارجه ترکمنستان: به بالا بودن سطح روابط‌مان با ایران افتخار می‌کنم

وزیر خارجه ترکمنستان: به بالا بودن سطح روابط‌مان با ایران افتخار می‌کنم

وزیر خارجه ترکمنستان گفت: ایران و ترکمنستان پروژه‌های استراتژیک بسیاری با یکدیگر دارند. افزایش همکاری‌ها می‌تواند به نزدیک‌تر شدن دو کشور و دو ملت به یکدیگر کمک کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رشید مرداف، وزیر امور خارجه ترکمنستان که به منظور دیدار با مقامات کشورمان صبح امروز(شنبه) وارد تهران شده است در نشست مطبوعاتی مشترک با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: در سفر دو روزه‌ای که به تهران برنامه‌ریزی شده است طیف گسترده‌ای از روابط مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد. ایران و ترکمنستان همسایه و برادر هستند و روابط ما دارای ریشته‌های تاریخی عمیق است. ما تاریخ و سنت و فرهنگ مشترکی داریم.

وی با بیان اینکه از مهمان‌نوازی بسیار گرم ایران که از بدو ورود به این سرزمین کهن شاهد آن بودم صمیمانه تشکر می‌کنم ضمن اینکه برنامه‌ها و دیدارهای بسیار پرباری در حوزه‌های نفت، انرژی، حمل و نقل و صنعت، معدن برنامه‌ریزی شده است.

وزیر خارجه ترکمنستان با بیان اینکه از اینکه روابط با ایران در حال حاضر در سطح بالایی است افتخار می‌کنم به سفر اخیر ظریف به عشق آباد برای برگزاری سیزدهمین نشست کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی اشاره کرد و گفت: ما پروژه‌های استراتژیک بسیار بزرگی داریم که بعضی از آنها عملیاتی شده‌اند و در چارچوب روابط تجاری، اقتصادی و همکاری‌های فرهنگی سایر پروژه‌هایمان را اجرایی می‌کنیم.

مرداف با اشاره به برگزاری مراسم روی ملی ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ترکمنستان گفت: 12 روز دیگر نیز نمایشگاه کالاهای ایرانی در عشق‌آباد برگزار می‌شود و بیش از 200 شرکت ایرانی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد. امیدوارم بتوانیم پروژه‌های مهم دیگری بین دو کشور تعریف کنیم تا به تحکیم روابط دو کشور دوست و برادر کمک کنیم.

انتهای پیام

کد N124162

وبگردی