آفتاب

ˈرضا ضرابˈ به زودی آزاد می شود

ˈرضا ضرابˈ به زودی آزاد می شود

آنکارا- ایرنا- ˈگورسل تکینˈ معاون حزب جمهوریخواه خلق بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی این کشور گفت: ˈرضا ضراب ˈ تاجر ایرانی تبعه ترکیه که به اتهام فساد مالی و ارتشا از نزدیک به دو ماه پیش در زندان به سر می برد، روز 25 فوریه ( 6 اسفند ) از زندان آزاد خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری حزب جمهوری خواه خلق، تکین پس از آزادی هشت نفر از متهمان به فساد مالی و ارتشا از جمله مدیرعامل سابق ˈ هالک بانکˈ ترکیه در روز گذشته این مطلب را بیان کرد.

نماینده مجلس ملی ترکیه افزود: اگر دولت آنکارا احترامی به 76 میلیون مردم ترکیه می گذارد تصاویر ویدیوئی افرادی که به دفتر کار ضراب رفت و آمد می کردند را منتشر کند.

وی ادعا کرد: اگر این تصاویر منتشر شود مردم ترکیه از سیاست نفرت پیدا خواهند کرد.

رضا ضراب در پی عملیات فساد مالی و ارتشا توسط پلیس و دادستان استانبول در 26 آذر ماه گذشته به همراه برخی از منتسبان به دولت ترکیه، دو نفر از فرزندان کابینه سابق و برخی از فعالان اقتصادی به اتهام فساد مالی دستگیر شد.

دادگاه استانبول هفته گذشته حکم رفع توقیف دارایی ها و اموال رضا ضراب را صادر کرد.

دادگاه رسیدگی کننده به پرونده فساد مالی و ارتشا در دستگاه دولتی ترکیه روز جمعه هشت تن از متهمان این پرونده از جمله مدیرعامل سابق هالک بانک را آزاد ولی درخواست آزادی ˈرضا ضراب ˈو دو تن از فرزندان وزرای سابق ترکیه را رد کرد.

ˈسلیمان ارسلانˈ مدیر عامل سابق هالک بانک (بانک ملی) ترکیه که از او به عنوان یکی از اصلی ترین متهمان پرونده جنجالی عملیات ارتشا و فساد مالی در ترکیه نام برده می شود روز جمعه از زندان آزاد شد.

دادگاه رسیدگی کننده به پرونده فساد مالی و ارتشا، درخواست وکیل سلیمان ارسلان را برای ادامه محاکمه نامبرده بدون حبس پذیرفت و حکم آزادی وی را صادر کرد.

این دادگاه به همراه ارسلان هفت تن دیگر از متهمان پرونده را آزاد کرد ولی تقاضای وکلای رضا ضراب و فرزندان وزرای سابق اقتصاد و کشور ترکیه را که از متهمین ردیف اول این پرونده هستند، رد کرد.

رضا ضراب تاجر ایرانی که شهروند ترکیه نیز هست، متهم به پول شویی و تخلف در تجارت طلا و انتقال ارز شده است.

دولت آنکارا و به ویژه ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه این عملیات را به عنوان کودتا علیه دولت و ضربه زدن به اعتبار حزب حاکم عدالت و توسعه در آستانه انتخابات شهرداری ها خواندند.

خاورم**2012**230 *1446
کد N124095

وبگردی