آفتاب

وزیرخارجه ترکمنستان از برگزاری نمایشگاه ویژه صنایع ایران در عشق آباد خبرداد

وزیرخارجه ترکمنستان از برگزاری نمایشگاه ویژه صنایع ایران در عشق آباد خبرداد

تهران - ایرنا - وزیرخارجه ترکمنستان از برگزاری نمایشگاه ویژه صنایع ایران در تاریخ هشتم اسفندماه در عشق آباد خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 200 شرکت ایرانی آخرین تولیدات صنعتی و تجاری خود را عرضه می کنند.

به گزارش خیرنگار سیاسی ایرنا، «رشید مرداف» در نشست خبری مشترک با «محمدجواد ظریف» وزیرامورخارجه کشورمان از سفر خود به تهران و مهمان نوازی ایرانیان اظهار خشنودی کرد و گفت: ایران و ترکمنستان در موضوعاتی چون انرژی، صنایع و معادن، حمل و نقل و مسائل استراتژیک با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

وی ایران و ترکمنستان را دو کشور همسایه و برادر توصیه کرد و گفت: ریشه های عمیق تاریخی، سنت ها و فرهنگ مشترک بین دو کشور باعث می شود روابط ایران و ترکمنستان بر بنیان های محکم استوار شود.

وزیرخارجه ترکمنستان از این که در طول سفر خود به تهران با رییس جمهور، وزیرخارجه و وزرای مختلف ایرانی دیدار خواهد داشت اظهارخشنودی کرد و گفت: من و هیات همراه در طی دو روز مسائل مختلفی را در زمینه های متعددی چون صنعت، تجارت، انرژی و همکاری های سیاسی با طرف ایرانی مورد بحث و گفت و گو قرار خواهیم داد.

وی سطح مناسبات دو کشور ایران و ترکمنستان را در حد بالایی توصیف کرد و گفت: این روابط جوابگوی موضوعات و مسائل بین دو کشور است.

مرداف به سفر اخیر ظریف به ترکمنستان اشاره کرد و گفت: وزیرامورخارجه ایران با رییس جمهور ترکمنستان دیدار کرد که این دیدار در فضای بسیار صمیمی و دوستانه برگزار و در خلال این دیدار نیز مذاکرات طرفین برای گسترش روابط فیمابین انجام شد.

وی همچنین به بررسی دورنمای روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: ما در خلال سفر دکتر ظریف به عشق آباد و همچنین در حاشیه اجلاس مشترک به بررسی روابط در راستای تعمیق و توسعه تعاملات دو کشور پرداختیم.

مرداف به پروژه های استراتژیک بزرگ با ایران اشاره کرد و گفت: برخی از آنها عملی شده اند و سایر پروژه ها نیز دارای دورنمای خوبی است.

وزیرخارجه ترکمنستان این پروژه های همکاری را در مواردی همچون مسائل فرهنگی، تجاری و اقتصادی دانست.

وی توضیح داد: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در عشق آباد روز فرهنگی ایران برگزار شد. ضمن این که هشتم اسفندماه نمایشگاه ویژه کالاها و صنایع ایرانی با حضور 200 شرکت ایرانی برگزار خواهد شد.

مرداف اشاره کرد: امیدواریم به همت ایرانیان بتوانیم رویدادهای مهم دیگری همچون ملاقات های سیاسی و همایش های فرهنگی را در خاک دو کشور برگزار کنیم که به تقویت روابط بین دو کشور کمک کند.

سیام(3)**9173**9132 ** 1418
کد N124041

وبگردی