آفتاب
رییس اتحادیه جایگاه‌داران در پی افزایش 2 برابری نرخ كارمزد سی‌ان‌جی مطرح كر...

كارمزد جایگاه‌ها از سوی دولت پرداخت خواهد شد

كارمزد جایگاه‌ها از سوی دولت پرداخت خواهد شد

در حال حاضر کارمزد سی ان جی‌ها برای هر متر مکعب گاز 300 تومانی 40 تومان است كه بر اساس این تصمیم نرخ جدید کارمزد جایگاه‌های خصوصی 145 تومان بابت هر متر مکعب، شهرداری‌ها 80 تومان و سایر جایگاه‌ها 75 تومان تعیین خواهد شد.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت با اشاره بیهوده بودن استفاده از کارت های سوخت با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: کارت های سوخت تنها زمینه را برای سوء استفاده  و توسعه قاچاق سوخت فراهم کرد.

بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص دو برابر شدن کارمزد جایگاه های سی ان جی گفت: در حال حاضر کارمزد سی ان جی‌ها برای هر متر مکعب گاز 300 تومانی 40 تومان است كه بر اساس این تصمیم نرخ جدید کارمزد جایگاه های خصوصی 145 تومان بابت هر متر مکعب، شهرداری‌ها 80 تومان و سایر جایگاه ها 75 تومان تعیین خواهد شد.

حاج محمدرضا افزود: البته نرخ‌های جدید كارمزد هنوز اجرایی نشده و قطعا اجرای ْآن به بعد از افزایش نرخ حامل‌های سوخت مخوكول خواهد شد. اما باید توجه داشت كه این نرخ‌ها مربوط به نرخ كنونی است و در صورتیكه احتمالا قیمت بنزین به بیش از 1050 تومان افزایش یابد قیمت هر متر مكعب گاز نیز در باتزه قیمتی 800 تومان تعیین خواهد شد.

وی در پاسخ به اینكه آیا این نرخ از سوی مردم پرداخت خواهد شد گفت: در مرحله اول قرار است این كارمزد از محل بخشی از قیمت فرآورده پرداخت شود.

 

وی در ادامه با اشاره به دستور صریح وزیر نفت در خصوص پرت میترینگ توضیح داد: به خاطر میزان پرتی که در زمان توزیع گاز به جایگاه‌های سوخت وجود دارد مقرر شده که به دلیل وجود دوده و جمع کردگی آب 3درصد زیر میترینگ شماره برداری شود در حالی که اصولا بیش از 3 درصد پرتی وجود دارد لذا باید بعد از خروجی، پاک تر شدن و فشردگی محاسبه می‌شد.

حاج محمدرضا به بی مصرف بودن کارت‌های سوخت نیز اشاره و اظهار داشت: استفاده از کارت سوخت در زمانی که قرار است قیمت حامل های انرژی افزایش یابد کاری بیهوده است زیرا در حال حاضر روی شیشه خودروهای مصرف کننده سی ان جی لیبل نصب شده که کفایت كرده و نیازی به صرف هزینه دوباره نیست.

وی با بیان اینکه کارت سوخت برای بنزین بازاری را برای سوء استفاده و دزدی عده ای فراهم کرده، افزود: وقتی قرار است به قیمت واحد در سوخت برسیم و با هدفمندی محدویت ها برداشته شود و یا قیمت ها را به نرخ منطقه برسانیم باید کارت های سوخت را نیز حذف کنیم زیرا این کار تنها قاچاق سوخت را توسعه می دهد.

وی بر لزوم ارائه فرمول تهیه بنزین یورو 4 تاکید کرد و خاطرنشان کرد: هنوز نمی دانیم بنزین یورو4 در ایران با چه فرمولی تهیه می شود و مولکولها با چه درصدی ترکیب می شوند تا از میزان آلایندگی بنزین مطلع شویم.

کد N123991

وبگردی