آفتاب
ظریف در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ترکمنستان خبر داد:

برگزاری نمایشگاه ویژه صنایع ایران در عشق آباد

برگزاری نمایشگاه ویژه صنایع ایران در عشق آباد

ترکمنستان و ایران دو همسایه و برادر هستند و روابط ما دارای ریشه‌های بسیارعمیقی است و ما افتخار می‌کنیم که این روابط در سطح بالایی قرار دارد و می‌تواند جوابگوی تمام نیازهای دوکشو رباشد.

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: ایران و ترکمنستان دارای روابط تاریخی فرهنگی سیاسی و اقتصادی خوبی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جوادظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت: خوشحال هستم که وزیر امورخارجه ترکمنستان پس از سفر من به عشق آباد که برای سیزدهمین کمیسیون مشترک دو کشور صورت گرفت؛ در رأس یک هیات عالی رتبه شامل چهار وزیر به ایران آمدند.

وی ادامه داد: این سفر که کمتر از سه هفته صورت می‌گیرد نشان دهنده روابط خوب ما با ترکمنستان است.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران و ترکمنستان دارای روابط تاریخی فرهنگی سیاسی و اقتصادی خوبی است، خاطرنشان کرد: وزیر امورخارجه ترکمنستان صبح امروز با وزیر نفت ما ملاقات داشته است و امروز عصر نیز با وزیر نیرو، رئیس جمهوری و وزیر راه وشهرسازی دیدار می‌کنند و فردا نیز با وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت ملاقات خواهند داشت.

ظریف از برگزاری نمایشگاه ویژه صنایع ایران در ۸ اسفندماه که در عشق آباد برگزار می‌شود خبر داد و تصریح کرد: مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ما برای افتتاح آن نمایشگاه به ترکمنستان می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه ما پروژه‌های خوبی در صنایع نفت، گاز و راه آهن با ترکمنستان داریم، اظهار داشت: امیدوارم با راه اندازی راه آهن ایران و ترکمنستان که دردست احداث است و بلند‌ترین مسیر در راه آهن است، روابط اقتصادی ما تقویت شود.

در ادامه رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان با تشکر از مهمان نوازی گرم ایران از هیات ترکمنی گفت: از آقای ظریف تشکر می‌کنم که برنامه پرباری را در این سفر در نظر گرفتند که با وزرا دیدار داشته باشیم و این شامل وزارت‌های نفت، انرژی و صنعت می‌شود که راهبردی است.

وی با بیان اینکه در این سفر روابط دوجانبه مورد بحث قرار می‌گیرد، تاکید کرد: ترکمنستان و ایران دو همسایه و برادر هستند و روابط ما دارای ریشه‌های بسیارعمیقی است و ما افتخار می‌کنیم که این روابط در سطح بالایی قرار دارد و می‌تواند جوابگوی تمام نیازهای دوکشو رباشد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان با اشاره به سفر چندی پیش ظریف به عشق آباد خاطرنشان کرد: آن سفر در جوی دوستانه و صمیمی برگزار شد و طرفین توانستند به طیفی گسترده از روابطشان اشاره کنند و مباحث دورنمایی مورد بحث قرار دهند.

مردوف با اشاره به برگزاری اجلاس مشترک ایران و ترکمنستان تصریح کرد: در آن اجلاس به مباحث مشخصی در روابط اقتصادی و تجاری دو جانبه در راستای تعمیق روابط دو کشور وپروژههای بزرگ که چندی از آن‌ها رونمایی شده است مورد بحث قرار گرفت و در کنار این چند پروژه فرهنگی نیز داریم.

وی ادامه داد: در روزهایی که سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود روز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و قرار است در ماه آینده در عشق آباد نمایشگاه کالاهای ایرانی برگزار شود که دویست شرکت در آن شرکت می‌کنند و امیدوارم به کمک همکاران ایرانیمان رویداد‌ها و ملاقاتهای مهمی برگزار کنیم.

کد N123988

وبگردی