آفتاب

ملاقات هماهنگ‌كننده ويژه سازمان ملل در لبنان با سفير ايران

ملاقات هماهنگ‌كننده ويژه سازمان ملل در لبنان با سفير ايران

دِرِك پلامبلي هماهنگ‌كننده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور لبنان و سفیر ایران در بیروت در خصوص تحولات منطقه رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دِرِك پلامبلي هماهنگ‌كننده ويژه دبيركل سازمان ملل در امور لبنان روز جمعه 25 بهمن 1392 با غضنفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در محل سفارت كشورمان، ديدار و پيرامون آخرين تحولات منطقه با وي به تبادل نظر پرداخت.

نماينده دبيركل سازمان ملل در لبنان با اشاره به نياز به رسيدگي به وضع آوارگان سوريه و تلاش براي ايجاد و حفظ صلح و ثبات در كشورهاي منطقه، بر لزوم اقدمات عملي براي دستيابي به راه حل سياسي در سوريه و صلح و ثبات در منطقه تأكيد كرد.

غضنفر ركن‌آبادي نيز با اشاره به دستگيري تعدادي از سركردگان گروه‌هاي تروريستي و عوامل انفجارهاي انتحاري خونبار در لبنان، موضع دائمي جمهوري اسلامي ايران مبني بر حفظ ثبات، امنيت و وحدت ملي در لبنان و برخورد جدي با اقدامات تروريستي را مورد تأكيد قرار داد.

وي تأكيد كرد اگر در سازمان ملل و جامعه جهاني واقعاً اراده سياسي براي حل بحران سوريه وجود داشته باشد، بايد به عنوان اولين گام عملي، ارسال پول و سلاح از خارج براي تروريست‌هاي مسلح متوقف شود تا امكان توقف خشونت و شروع مذاكرات واقعي فراهم گردد.

طرفين در اين ديدار همچنين نسبت به حصول توافق جمعي بين طرف‌هاي مختلف لبنان جهت تشكيل دولت جديد در اين كشور ابراز اميدواري نمودند.

کد N123780

وبگردی