آفتاب

مذاکرات صلح خاورمیانه، موضوع گفت‌وگوی تلفنی عباس و اردوغان

مذاکرات صلح خاورمیانه، موضوع گفت‌وگوی تلفنی عباس و اردوغان

رجب طیب اردوغان در تماس تلفنی با محمود عباس با بیان این که آنکارا اهمیت بسیاری برای روند صلح خاوریمانه قائل است، نسبت به تحقق راهکار تشکیل دو کشور ابرز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه ترکیه‌ای "حریت" نوشت: رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به وی اعلام کرد که امیدوار است راهکار تشکیل دو کشور اجرایی شود تا دو کشور با صلح و امنیت در کنار هم بر اساس مرزهای 1967 تشکیل شوند.

نخست‌وزیر ترکیه همچنین خاطرنشان کرد که از مذاکرات کنونی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی که با نظارت آمریکا صورت می‌گیرد، حمایت می‌کند.

رجب طیب اردوغان در ادامه تاکید کرد: آنکارا از هر راهکاری که در سایه قطعنامه‌های سازمان ملل و طرح صلح عربی باشد،‌ حمایت می‌کند.

در همین حال، منابع آگاه ترکیه‌ای اظهار کردند: محمود عباس، اردوغان را در جریان روند مذاکرات کنونی میان تشکیلات خودگردان با اسرائیل قرار داد و در این تماس به مساله آشتی میان فتح و حماس نیز اشاره کرد.

رجب طیب اردوغان با بیان اینکه امیدوار است آشتی میان فلسطینی‌ها هر چه سریعتر محقق شود، گفت: ترکیه در آینده نیز به حمایت‌های سیاسی و اقتصادی خود از مساله فلسطین ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

کد N123746

وبگردی