آفتاب

حماس: با هر نیروی خارجی در خاک فلسطین مانند اشغالگران برخورد می‌کنیم

حماس: با هر نیروی خارجی در خاک فلسطین مانند اشغالگران برخورد می‌کنیم

سخنگوی دولت حماس ضمن درخواست از محمود عباس برای توقف مذاکرات صلح خاورمیانه گفت: نیروهای خارجی که جایگزین نیروهای اسرائیلی در خاک فلسطین شوند برای ما اشغالگر به شمار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی فلسطین الیوم، سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) در سخنانی در جریان تظاهراتی که توسط این جنبش در جنوب نوار غزه سازماندهی شده بود گفت: جنبش حماس با هر گروه خارجی که در داخل اراضی فلسطین مستقر باشد همانند یک اشغالگر برخورد می‌کند.

وی اظهار داشت: گهگاه پیشنهاداتی برای صلح ارائه می‌شود و آخرین پیشنهادی که به مذاکره‌کنندگان ارائه شده این است که با جایگزینی نیروهای بین المللی به جای نیروهای اسرائیلی در داخل خاک فلسطین موافقت کنند اما سوال ما این است که چه کسی این اختیارات را به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین داده است؟

ابوزهری افزود: نیروهای خارجی برای ما همان حکم نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل را دارند و ما با آنان همانند اشغالگران برخورد می‌کنیم.

سخنگوی حماس با بیان اینکه این جنبش مذاکرات صلح را به رسمیت نمی‌شناسد و با طرح پیشنهادی جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین مخالف است گفت: حماس اجازه تحقق هر توافقی که با آرمان‌ها و اصول مردم فلسطین مغایرت داشته باشد را نمی‌دهد.

وی همچنین از محمود عباس خواست که به ادامه مذاکرات با رژیم اشغالگر اسرائیل دست پایان دهد.

ابوزهری تصریح کرد: مردم فلسطین چانه‌زنی بر سر حقوق،‌ آرمان‌ها و اصول خود را نمی‌پذیرند و همواره بر این ارزشها پایبندند و تا پای جان از آنها محافظت می‌کنند.

این مقام فلسطینی خواهان اتحاد همه گروه‌های فلسطینی در تحریم مذاکرات صلح خاورمیانه شد و گفت: ما برای براندازی و شکست این توطئه با یکدیگر همکاری خواهیم کرد و هیچ کشور عربی حاضر نیست حتی یک وجب از خاکش را واگذار کند.

وی در پایان اظهار داشت: طرح پیشنهادی جان کری زمینه را برای از میان بردن مساله فلسطین در اذهان عمومی فراهم می‌کند.

انتهای پیام

کد N123683

وبگردی