آفتاب

نماینده بابل در مجلس: پیگیر شکایتمان از وزیر صنعت هستیم

نماینده بابل در مجلس: پیگیر شکایتمان از وزیر صنعت هستیم

تهران - ایرنا- نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان های شمالی پیگیر شکایت خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت بخاطر عرضه نشدن برنج ایرانی در سبد کالا هستند.

«حسین نیاز آذری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: برنج ایرانی باید با هدف حمایت از تولید داخل در سبد کالای دولت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان های شمالی کشور نامه ای در این خصوص به محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشته اند، اظهار داشت: نمایندگان تا حصول نتیجه که همان حذف برنج هندی از سبد کالا و جایگزین کردن برنج ایرانی است، موضوع را در کمیسیون اصل 90 مجلس و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس درباره این که قیمت برنج ایرانی در بازار دو برابر برنج هندی تمام می شود اظهار داشت: دولت می تواند از برنج های ایرانی با قیمت پایین که در بازار موجود است، استفاده کند تا قیمت تمام شده سبد کالا نیز افزایش نیابد.

نیازآذری خاطر نشان کرد: انبارهای شمال کشور مملو از برنج ایرانی است و در چنین شرایطی عرضه برنج هندی به خانوارها به زیان تولید ملی است.

نماینده مردم بابل در مجلس تاکید کرد که نمایندگان پس از تعطیلات مجلس، موضوع شکایت خود از نعمت زاده را در کمیسیون اصل 90 مجلس پیگیری می کنند.

به گزارش ایرنا، 30 نماینده استان های شمالی کشور در مجلس شورای اسلامی چهاردهم بهمن ماه به خاطر نبود برنج ایرانی در سبدکالا، از وزیر صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کردند.

این نمایندگان بر این باورند که دولت می تواند به جای برنج هندی، برنج ایرانی را از کشاورزان استان های شمالی خریداری و در سبد کالا بگنجاند.

سیام**2025 ** 1418
کد N123674

وبگردی