آفتاب

درخواست بان کی‌مون برای افزایش حمایت بین‌المللی از آفریقای مرکزی

درخواست بان کی‌مون برای افزایش حمایت بین‌المللی از آفریقای مرکزی

دبیرکل سازمان ملل متحد به جامعه جهانی تاکید کرد تا به تلاش‌های خود برای کمک به مردم بحران‌زده در جمهوری آفریقای مرکزی، سرعت ببخشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، بان‌ کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت درباره همکاری میان سازمان ملل و سازمان‌های زیرمجموعه و منطقه‌ای برای ابقای امنیت و صلح بین‌الملل گفت: ابر سیاه فرقه‌گرایی و حکومت‌های خودکامه و مستبد بر جمهوری آفریقای مرکزی سایه افکنده است. صلیب سرخ منطقه‌ای گزارش داده که گورهای دسته‌جمعی در بانگی، پایتخت این کشور آفریقایی یافت شده است.

بان کی‌مون تاکید کرد: جامعه جهانی باید تدابیر مهم و شدیدتری را برای جلوگیری از اقدامات مستبدانه و خشونت‌های تلافی‌جویانه بعدی بیندیشد. این یک فرصت حساس برای اقدامات جامع و متحد میان سازمان ملل،‌ اتحادیه آفریقا،‌ اتحادیه اروپا و سایر گروه‌ها و سازمان‌هاست تا به مردم این کشور آفریقای کمک شود از بحران خارج شوند. اجازه بدهید همین جا قول بدهیم و به مردم آفریقای مرکزی تضمین دهیم که از آن‌ها حمایت کرده و آنچه را که نیاز دارند‌، تامین می‌کنیم.

اظهارات بان‌ کی‌مون پس از آن مطرح شد که فرانسه روز جمعه اعلام کرد، تعداد نیروهای خود را در این کشور افزایش می‌دهد و 400 نیرو به نیروهای قبلی اضافه می‌کند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه قصد دارد حدود 1000 سرباز را به این کشور آفریقایی اعزام کند تا به برقراری قانون و مقررات کمک کنند.

انتهای پیام

کد N123534

وبگردی