آفتاب

آصفری: پدیده زیرمیزی مولود نامبارک نبود نظارت و برخورد است

آصفری: پدیده زیرمیزی مولود نامبارک نبود نظارت و برخورد است

آصفری گفت: اگر امروز شاهد پدیده زیرمیزی و رشوه در کشور هستیم، علت آن نبود نظارت و برخورد درست با خاطیان است.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، اظهار داشت: دلیل وجود پدیده زیرمیزی و رشوه در ادارات و حوزه‌های مختلف، زیاده‌خواهی و قانع نبودن بخشی از افراد به حق و سهم خود است.

وی با اشاره به اینکه دریافت زیرمیزی و رشوه ناشی از هنجارشکنی و سوء‌استفاده از جایگاه است، افزود: تنها دلیل رشوه در زمانی که فردی مسئولیتی را به عهده گرفته است، قانع نبودن و طمع است. افراد خاطی اذعان می‌کنند که حقوق‌شان کم بوده اما این توجیه به هیچ عنوان قابل قبول نیست و این زیاده‌خواهی است که چنین عملی را موجب شده است.

آصفری تصریح کرد: عدم نظارت و برخورد درست و قانونی با خاطیان، خود به این امر دامن زده است و این موضوع مردم را نیز خسته و بی‌اعتماد ساخته است.

وی با تأکید بر اینکه جلوگیری از گسترش این امر مستلزم نظارت دقیق دستگاه نظامی و انتظامی است، گفت: نیاز است که مدیران ادارات به صورتی جدی و دقیق بر اعمال زیرمجموعه خود نظارت داشته باشند. شاید کوتاهی مدیران خود مزید بر علت شده است و این چنین شاهد این مشکل در کشور هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: اگر امروز در بخش بهداشت و درمان شاهد پدیده رشوه و زیرمیزی هستیم و پزشکان حاضر نیستند در مراکز دولتی بیماران را ویزیت کنند و آنها را به مطب ارجاع می‌دهند ناشی از نبود نظارت و برخورد قاطع است.

آصفری اضافه کرد: یکی از برخوردهایی که می‌توان با پزشک خاطی انجام داد این است که در مرحله اول شش ماه و یا یک سال مجوز کار وی لغو شود و در صورت تکرار مجدد، پروانه نظام پزشکی پزشک ابطال شود. در این صورت قطعاً شاهد زیرمیزی‌ نخواهیم بود و لازم است که با چنین افرادی به صورت جدی برخورد شود.

انتهای پیام

کد N123166

وبگردی