آفتاب

سخنگوی اشتون: مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی از سه شنبه آغاز می شود

سخنگوی اشتون: مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی از سه شنبه آغاز می شود

سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که مذاکرات درباره یک توافق‌نامه جامع برای حل موضوع هسته‌ای ایران بین گروه 1+5 به رهبری کاترین اشتون و مقامات تهران در روز سه‌شنبه در وین آغاز می‌شود.







به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون روز جمعه در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت که گروه 1+5 و ایران ماه نوامبر سال گذشته در زمینه یک برنامه اقدام مشترک به توافقی دست یافتند که گام اول بود و اکنون مذاکرات درباره یک توافق جامع روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد.





به گزارش خبرگزاری کویت، مان گفت: مذاکرات درباره یک توافق جامع در زمینه برنامه هسته‌ای ایران باید صورت گیرد. ما می‌دانیم که کار فشرده و دشواری پیش‌ رو داریم.





سخنگوی اشتون افزود: هدف کلی همچنان رسیدن به یک راه‌حل جامع است که اطمینان حاصل کند برنامه هسته‌ای ایران منحصرا صلح‌آمیز است. برنامه اقدام مشترک طول عمر شش ماهه دارد و ما امیدواریم که بتوانیم هرچه سریعتر مذاکره کنیم.





انتظار می‌رود که مذاکرات تا روز پنجشنبه ادامه داشته باشد.





طبق توافق ژنو که در تاریخ 24 نوامبر سال 2013 مورد توافق ایران و گروه 1+5 قرار گرفت بخشی از تحریم‌های بین‌المللی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران در ازای تعلیق بخش‌هایی از فعالیت‌های حساس هسته‌ای ایران برداشته شدند.



انتهای پیام




کد N123162

وبگردی