آفتاب
حاضری در گفت‌وگو با ایلنا:| 145172

سنگ‌اندازی افراطیون؛ حركت در مسیر همدلی ملی را كند می‌كند

سنگ‌اندازی افراطیون؛ حركت در مسیر همدلی ملی را كند می‌كند

در سال‌های گذشته شاهد تنگ‌نظری‌هایی بودیم و دلسوزان، بزرگان و یاران انقلاب اسلامی و امام را با نگاهی بسته و زدن انواع برچسب‌ها و تهمت‌ها از صحنه خارج کردند، تفکر قشری و بسته جناحی را جایگزین نگاه رحمانی اسلام کردند.

مشاور سید محمد خاتمی در خصوص سنگ اندازی مخالفان و تندروی افراطیون ابراز داشت: سنگ اندازی افراطیون می‌تواند حرکت ملی در وحدت و همدلی را کند و آهسته می‌كند.

علی محمد حاضری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص دعوت سید محمد خاتمی و حسن روخاتی برای رفع کدروت‌ها و آشتی ملی گفت: فکر می‌کنم 22 بهمن امسال فرصت خوبی بود تا فضای همدلی و وحدت سال 57 که در جامعه ایجاد شده بود، تکرار شود.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی همه کسانی که دل در گروی نفی استبداد و خفقان داشتند و به استقلال و تعالی معنوی و اخلاق جامعه در پرتو اسلام رحمانی نظر داشتند و حتی صاحبان ایدئولوژی غیراسلامی در سایه اسلام روشن‌بین حق فعالیت‌شان به رسمیت شناخته شده بود و احساس می‌کردند می‌توانند در زیر چتر جریان اسلامی حضور فعال داشتند و صحبت‌های اخیر آقای خاتمی و روحانی در همین راستا تلقی می‌کنم.

دبیر سیاسی شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان با اشاره به سال‌های اخیر اظهار داشت: در سال‌های گذشته شاهد تنگ‌نظری‌هایی بودیم و دلسوزان، بزرگان و یاران انقلاب اسلامی و امام را با نگاهی بسته و زدن انواع برچسب‌ها و تهمت‌ها از صحنه خارج کردند، تفکر قشری و بسته جناحی را جایگزین نگاه رحمانی اسلام کردند.

دبیرکل انجمن اسلامی اساتید دانشگاه‌ها با بیان اینکه امسال در دعوت حضور مردم برای راهپیمایی مردم یک حرکت خوب ملی را شاهد بودیم، تصریح کرد: در راهپیمایی 22 بهمن شاهد حضور تمامی جریانات اصیل انقلابی بودیم بالاخص کسانی که در سال‌های اخیر دلخوری داشتند‏، اما خود را از آن فضای دلخوری و رنجیدگی رها کردند.

حاضری اضافه کرد: به غیر از موارد محدود که گروه‌های افراطی اقدامات تندروانه‌ای کردند و خوشبختانه دستگاه‌های متولی بهتر از سال‌های قبل عمل کردند،کمتر فضای تفرقه‌افکنانه و بسته دیده می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال كه صحبت‌های آقای روحانی در سالگرد 22 بهمن را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: فکر می‌کنم صحبت‌های رئیس جمهور و پیامشان برای وحدت و همدلی در راستای مواضع اعتدالی ایشان بود و امیدواریم این نگاه به همه ارکان نظام حاکم شود.

مشاور سید محمد خاتمی در خصوص سنگ اندازی مخالفان و تندروی افراطیون ابراز داشت: سنگ اندازی افراطیون می‌تواند حرکت ملی در وحدت و همدلی را کند و آهسته کند‏،  اما امیدوارم آنها به آگاهی بیشتری برسند و منافع ملی را در نظر بگیرند و گروه‌هایی که می‌توانند آنها را کنترل بکنند، مواضعی شفاف‌تر بگیرند و به نوعی آنها را کنترل بکنند.

کد N123146

وبگردی