آفتاب

المنار: فرمان پادشاه عربستان دروغ است

المنار: فرمان پادشاه عربستان دروغ است

ایگاه اینترنتی المنار فلسطین در گزارشی رویکرد جدید عربستان سعودی نسبت به تروریست ها در سوریه را مبتنی بر فرمان جدید ملک عبدالله دروغ نامیده است.

به گزارش خبرآنلاین پایگاه اینترنتی المنار فلسطین با اشاره به تحلیل هایی که درباره تغییر رویکرد عربستان نسبت به تروریست های سوریه ارائه می شود آنها را بی پایه دانسته چرا که اساس این تحلیل ها بر فرمان پادشاه عربستان مبنی بر مجازات شدن شهروندان عربستانی است که به سوریه می روند حال آنکه این فرمان از اساس دروغ است.

این پایگاه عربی مدعی شده است که این فرمان صرفا یک نمایش رسانه ای برای گمراه کردن افکار عمومی است و هیچگاه در مقام عمل به اجرا در نیامده و نخواهد آمد.

المنار نوشته است گزارشهای اطلاعاتی نشان می دهد باندهای تروریستی در سوریه متشکل از دهها گروه تکفیری مرتبط با سازمانهای امنیتی منطقه ای و بین المللی برای این سازمانها کار می کنند و برنامه های آنان نیز تجزیه ارتش سوریه است. برخی منابع آگاه به نقل از این گزارشها خاطر نشان کردند نظام عربستان بیشتر این گروههای تروریستی از جمله گروههای موجود در گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام ( داعش) را حمایت می کند.

شماری از افسران اطلاعاتی سعودی نیز در فرماندهی این گروهها سهیم هستند. فرماندهان برخی از این گروهها نیز برای طولانی مدت در ریاض اقامت دارند و آنان از ملیتهای مختلف هستند و با افسران امنیتی اسرائیلی بارها با شرکت مسئولان سعودی دیدار کرده اند.

این منابع افزودند مداخله عربستان و نقش ریاض در حمایت از تروریسم علیه سوریها و جنایات علیه مردم سوریه رسوا کننده دروغین بودن فرمان پادشاه عربستان در مجازات کسانی است که در خارج از این کشور می جنگند.

49261

کد N123028

وبگردی