آفتاب
اختصاصی/

نماینده مجلس سوریه: سوری ها امید چندانی به نتیجه بخش بودن مذاکرات ژنو ندارند

نماینده مجلس سوریه: سوری ها امید چندانی به نتیجه بخش بودن مذاکرات ژنو ندارند

تهران – ایرنا – نایب رییس کمیته آشتی ملی سوریه و نماینده مجلس این کشور با بیان اینکه مردم سوریه امید چندانی به نتیجه بخش بودن مذاکرات ژنو 2 ندارند، گفت: دولت سوریه با حضور در مذاکرات ژنو 2 موافقت کرد تا به دنیا ثابت کند که صادقانه خواستار حل و فصل بحران جاری در این کشور از طریق مسالمت آمیز و راه حل های سیاسی است.

حسین راغب الحسین در حاشیه نشست کمیته اجرایی کنفرانس بین المجالس اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، اظهار داشت: انجام گفت و گو های سوری – سوری بدون دخالت های کشورهای دیگر، خواسته مردم سوریه است و سوری ها معتقدند بحران جاری در این کشور راه حل داخلی دارد.

دور نخست مذاکرات سوری – سوری در ژنو بعد از برگزار کنفرانس ژنو و از اویل بهمن ماه جاری برگزار شد و دور دوم این گفت و گوها نیز از 21 بهمن ماه جاری در ژنو آغاز شد.

نایب رییس کمیته آشتی ملی سوریه درباره ارسال کمک های انسان دوستانه به شهر حمص در روزهای اخیر و خارج کردن شهروندان این شهر از محاصره گروه های تروریستی، گفت: کمک رسانی به مردم حمص هیچ ارتباطی به مذاکرات ژنو 2 ندارد و ژنو 2 هیچ نتیجه ملموسی برای مردم سوریه نداشته است.

وی تاکید کرد: ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه در روزهای اخیر و خارج کردن مردم حمص از محاصره تروریست ها صرفا حاصل تلاش های دولت بشار اسد و راهبرد اساسی دمشق در جهت کمک به مردم سوریه و همکاری های دمشق با سازمان ها و نهادهای بین المللی برای تسهیل ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه است.

این نماینده مجلس سوریه تاکید کرد: دولت سوریه تاکید فراوانی به کمک رسانی به تمام مردم سوریه در هر نقطه از این کشور دارد و دولت خود را در قبال کمک به تمام مردم این کشور متعهد می داند.

نایب رییس کمیته آشتی ملی سوریه گفت: مردم سوریه ، ارتش قدرتمند این کشور را پشتوانه ای قوی برای خود می دانند و ارتش هم ثابت کرده است که در جهت تامین امنیت و آسایش مردم این کشور مبارزه می کند.



** بحرین و ترکیه مخالفان اصلی ملحق شدن سوریه به کمیته دائمی فلسطین

این نماینده مجلس سوریه که در سومین کمیته دائمی فلسطین به نمایندگی از کشور سوریه حضور داشت، گفت: سوریه با توجه به مواضع ضدصهیونیستی خود و به عنوان کشوری که از آرمان های مردم فلسطین حمایت می کند، داوطلب عضویت در کمیته دائمی فلسطین است و تعداد قابل توجهی از اعضای کنونی این کمیته از جمله ایران، فلسطین، اردن و تعدادی دیگری از اعضا از عضویت سوریه در این کمیته حمایت می کنند اما کشورهایی مثل ترکیه و بحرین از مخالفان عضویت سوریه در کمیته یاد شده هستند.

تعداد اعضای کنونی کمیته دائمی فلسطین 13 کشور است که قرار است در خلال برگزار کنفرانس بین المجالس اسلامی در تهران، 7 کشور دیگر هم به این کمیته محلق شوند.

گفت و گو از: محمدرضا منافی

سیام** 1723**1535
کد N122977

وبگردی