آفتاب

صربستان و آمریکا بر گسترش همکاری های نظامی تاکید کردند

صربستان و آمریکا بر گسترش همکاری های نظامی تاکید کردند

بلگراد-ایرنا- هیات ارتش صربستان که در صدر آن سرتیپ ˈسلاوولیوب یانیچیویچˈ قائم مقام فرمانده فرماندهی عملیات ارتش قرار داشت، در اقامت چند روزه در واشنگتن که تا روز جمعه ادامه داشت، با نمایندگان نیروهای مسلح آمریکا در باره گسترش همکاری های نظامی دو جانبه توافق کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی ارتش صربستان، هیات ارتش صربستان در این سفر ضمن دیدار با مقامات نیروهای مسلح آمریکا با نمایندگان بلندپایه سپاه ملی اوهایو همکاری های دو جانیه را مورد بررسی قرار دادند.

طرفین ضمن استقبال از همکاری های انجام شده که در چارچوب منافع دو کشور است بر ساختار همکاری های آینده نیز در امور مختلف به ویژه آموزشی توافق کردند.

ارتش صربستان و سپاه ملی اوهایو آمریکا از سال 2008 میلادی در چارچوب برنامه پیمان مشارکت بین صربستان و ایالت اوهایو آمریکا در عرصه های مختلف به ویژه آموزشی همکاری نزدیکی دارند.

صربستان به عنوان عضو ثابت در طرح مشارکت صلح ناتو با دیگر کشورهای این برنامه مانند آمریکا، انگلیس، ایتالیا، مجارستان و مقدونیه همکاری نظامی خوبی دارد.

لیوبیشا دیکوویچ رییس ستاد مشترک ارتش صربستان پیشتر در خصوص همکاری های نظامی با دیگر کشورها گفته بود که صربستان با حدود 60 کشور جهان از جمله چین، آمریکا، فدراسیون روسیه، نروژ، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه بالکان همکاری های دو جانبه نظامی دارد.

اروپام**2061** 3404
کد N122943

وبگردی