آفتاب

تصاویر تروریست انگلیسی حمله کننده به یک زندان در سوریه منتشر شد

تصاویر تروریست انگلیسی حمله کننده به یک زندان در سوریه منتشر شد

لندن - ایرنا - تصاویر فردی که گفته می شود عامل حمله انتحاری هفته گذشته به یک زندان در شهر حلب سوریه بوده است، در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

به گزارش ایرنا، منابع انگلیسی پیشتر عامل این حمله انتحاری را که روز ششم فوریه (17 بهمن) انجام شد، یک تروریست انگلیسی به نام ˈعبدالوحید مجیدˈ معرفی کرده بودند.

روز جمعه یک فیلم ویدیویی و چندین عکس از عبدالوحید مجید در شبکه های اجتماعی و رسانه های انگلیس منتشر شد که در بخشی از این تصاویر فرد مورد نظر در کنار یک کامیون مملو از مواد منفجره دیده می شود.

رسانه های انگلیس می گویند: این فرد عبدالوحید مجید 41 ساله متولد انگلیس و ساکن منطقه ˈساسکسˈ غربی در جنوب این کشور است.

بر اساس برخی گزارش ها، این تروریست انگلیسی تابستان امسال به سوریه رفته بود و طی ماههای گذشته به همراه افراط گرایان دیگری از جمله از منطقه چچن با نیروهای دولتی سوریه می جنگیده است.

یکی از بستگان ˈعبدالوحید مجیدˈ به ˈبی بی سیˈ گفته است که اعضای خانواده عبدالوحید بر این باورند که وی برای انجام امور انسان دوستانه به سوریه رفته بود.

پلیس ضدتروریسم انگلیس طی روزهای گذشته خانه عبدالوحید مجید را در منطقه ˈکراولیˈ واقع در ساسکس غربی بازرسی کرده است.

مقامات رسمی در انگلیس می گویند به دلیل عدم وجود نمونه های ˈدی ان ایˈ هنوز نمی توانند هویت این تروریست را بطور قطعی تایید کنند.

پیشتر گروه تروریستی ˈجبهه النصرهˈ وابسته به القاعده، این تروریست انتحاری را با نام مستعار ˈابو سلیمان البریطانیˈ معرفی کرده بود.

به گفته مقامات سازمان های امنیتی انگلیس در حال حاضر صدها نفر از اتباع این کشور به سوریه رفته اند و در کنار گروههای تروریست و افراطی می جنگند.

پلیس انگلیس طی هفته های اخیر حدود 10 نفر را در ارتباط با فعالیت های تروریستی در سوریه دستگیر کرده است. اکثر این افراد هنگام بازگشت از سوریه بازداشت شده اند.

اروپام**345
کد N122919

وبگردی