آفتاب

سران آمریکا و اردن تحولات خاورمیانه را بررسی می کنند

سران آمریکا و اردن تحولات خاورمیانه را بررسی می کنند

تهران- ایرنا- باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و عبدالله دوم پادشاه اردن قرار است در دیداری در کالیفرنیا، بحران سوریه و مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و دولت خودگران فلسطین را بررسی کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید اعلام کرده که سران آمریکا و اردن جمعه شب در شهرˈرانچو میراژˈ در 200 کیلومتری جنوب شرق لس آنجلس با یکدیگر دیدار و گفت وگو می کنند.

اوباما ژوئیه گذشته نیز با ˈشی جین پینگˈ همتای چینی خود در همین محل دیدار و گفت و گو کرد.

اوباما اعتراف کرده که اوضاع در سوریه بعد از سه سال درگیری همچنان هولناک است. وی همچنین تمایل خود را برای بررسی این موضوع با پادشاه اردن که کشورش در حال حاضر صدها پناهجوی سوری را در خود جای داده است، اعلام کرد.

بنا به اعلام پنتاگون، عبدالله دوم یکی از متحدان ایالات متحده در خاورمیانه روز پنجشنبه در واشنگتن با چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا دیدار و درباره تعهدات کاخ سفید در قبال امنیت اردن گفت و گو کرد.

پادشاه اردن همچنین روز چهارشنبه در دیدار با ˈجو بایدنˈ معاون رییس جمهوری آمریکا درباره دستیابی به روند انتقال سیاسی قدرت در سوریه و پایان دادن به درگیری در این کشور گفت و گو کرد.

اوباما روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود اعتراف کرد که وضعیت میدانی در سوریه همچنان هولناک است.

اوباما از سوی دیگر گفت که روسیه متحد سوریه مسوول تضمین پایبندی دمشق به توافقنامه مربوط به تحویل سلاح های شیمیایی این کشور است.

کاخ سفید هفته جاری اعلام کرد که باراک اوباما سوم مارس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار می کند. اوباما همچنین بعد از سفر خود به اروپا، اواخر ماه مارس به عربستان می رود.

**مترجمام**1480** 2023
کد N122907

وبگردی